Fråga: Vilken klocka? Garmin?

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av ibizzen, 24 nov 2023.

?

Vilken väljer du? Motivera gärna!

1. Garmin Fenix 7X Solar

34,8%
  2. Garmin Epix (Gen2) Slate amoled

65,2%
  3. Polar Ignite 3

0 röst(er)
    0,0%
  1. ibizzen

ibizzen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Tyvärr anser jag inte kalender är användbar. Det säger inte så mycket att dela en kalender med ett färggrant streck åt någon jämfört med bilagan jag visade ovan?

2. wirre

wirre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    619

MINA ENHETER

Garmins app tycker jag mest är för dig själv så att säga. Ska det delas med andra kan du slå på sync till Strava och dela därifrån. Bla olika kalendervyer. Strava är lite av ett socialt nätverk för träning.

3. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 324

MINA ENHETER

Om du citerar så är det lättare för personen du svarar att se att du svarar dem.

Men det var en kalendervy du visade på din bild så tog det som att det var det du var ute efter. På kalendern går det så klart att gå in på respektive dag och se mer detaljerat vad varje streck innebär, kalendern är bara den generella vyn. Klickar man på en dag så ser det ut så här.

Screenshot_20240104_104144_Connect.jpg

Man kan också gå in på specifika aktiviteter och få en översikt den vägen som man också kan klicka sig vidare på.

Screenshot_20240104_103240_Connect.jpg

Sen kan man se på 1dag/7dagar/4veckor/1års också som tidigare nämnts.

Screenshot_20240104_104509_Connect.jpg

4. ibizzen

Mottagna gillanden:
    47
    Tack för ditt svar. I kalendervyn jag delade visas längst ner på bilden att de ”gröna prickarna” är gång samt totala summeringen. Överskådligt och enkelt.

Apparna är förstås olika såklart. Vertical vs Epix blir svårt.

5. pacc

pacc Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    402
    Kalendern på connect.garmin.com visar veckototaler och månadstotaler för distans - dock som siffror.

Garmins stora fördel är nog ändå att du automatiskt kan exportera data till de flesta andra appar,
    Strava ger dig detta på hemsidan: (den med olika stora blobbar är tyvärr premium (inte värt det))
    strava.png

I appen har du en graf som ackumulerar distansen för nuvarande månad ovanpå förra månaden,
    och får du fler kompisar att haka på så verkar man kunna göra en club där man får en leaderboard per vecka med en graf där varje persons tid/distans plottas.

Edit: @ibizzen@ibizzen såg nu att bilden ovan inte är distans utan tid - tyvärr fördummas saker oftare än förbättras med tiden och hamnar bakom paywalls. Det finns dock appar som kopplar till strava också och desktopverktyg som strava elevate, men jag vet inte exakt om det passar dig - ofta snöar de in på en sak som cykling.

Last edited: 4 jan 2024
  6. ibizzen

Mottagna gillanden:
    47

Ja det är lite tudelat. Båda klockorna är säkert bra. Blir att fundera vilken jag skall behålla. Vertical är billigare och har safirglas samt bättre app (enligt mig). Garmin är snyggare, amoled vilket också skall laddas oftare. I övrigt mäter dom nog det mesta likt vad jag förstått.

kupster gillar detta.