Vilken operatör?

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Eidron, 8 maj 2010.

1. Eidron

Eidron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan nog vara böjd att hålla med. Har uppdaterat (samma länk som tidigare) så att den inte ringer upp om man trycker utan först visar kontaktkortet. Antar att du har massa skitglada kompisar idag då.. ;P

Angående layout mm så är det just nu helt sekundärt, jag tänker pilla en massa till på layout. Just nu är det stablitet och "tänk" som testas..

/D

2. Zuul

Zuul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej bra tack :). Ursäkta om jag lät lite grinig (jobbade natt hehe).

3. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lugnt. Själv jobbar jag just nu 16 timmar per dag så det går lite långsamt med utvecklandet.. Kommentarer annars?

4. sunfire

sunfire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Programet vill inte starta allas på min lur, se.orlov stoppas oväntat. Har samma fel i den tidigare men först när jag ska söka.

5. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du någon logg?

Vad kör X10 mini? Är det andorid 2.1?

6. sunfire

sunfire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tyvärr ingen logg.
    Android 1.6

7. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha! Ok! Hittade ett fel, kommer ny version om ett par dagar eller så, det funkar inte alls på pre 2.0 just nu, använde en widget som inte finns i 1.5.. :) ..håller på med workaround.. :)

Tack för hjälpen med denna alpha, skall bli kul att ha en ny version som faktiskt har alla buggar fixade, och en del nya funktioner har jag lyckats få in också!

/D

8. sunfire

sunfire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kan detta vara till nytta tro?

Bli medlem eller för att visa innehållet!

9. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp! Helt perfekt! Dock så var det precis den buggen jag hade hittat och rättat, har dock kört fast på en annan klass just nu som inte finns i 1.5/1.6 som måste lösas; säger till när ny version finns att ladda ner!

/Daniel

10. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Operatörskoll v0.2-PRERELEASE-2

Hej!

Då är nästa version här, den skall funka såväl på alla versioner mellan 1.5 och 2.2 enligt emulatorn och alla tester jag gjort där. Har testat på en Desire (med orginalrom) under ett par dar som enda dialer utan ett enda missöde.

Buggar? Let me know, lägg upp fel och logg här.

PR2 (Prerelease-2) kan laddas ner här:
    http://itbloggen.se/cs/cfs-file.ashx/__key/CommunityServer.Blogs.Components.WeblogFiles/daniel.Programs/OperatorCheck_5F00_PR2.zip

PR2 kommer sluta fungera den 2010-06-30, då jag planerar att släppa ut den nya appen ("Operator Check" / "Operatörskoll") på Market och även pensionera "Vilken Operatör?"

/Danne

11. sunfire

sunfire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Gillar verkligen idén med det här programet men dom senaste uppdateringarna har inte funkat alls för mig.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

Hoppas att du kan hitta något som gör att det inte funkar längre på min mini.

12. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag SKALL lösa detta. Har blivit ett personligt vendetta för mig gällande SEs telefoner.. ;P ..har trots din logg inte riktigt stenkoll på vart den skickar/får det id som inte stödjs, det är sjukt mycket subklassning och generella klasser i projektet.. och det värsta är att det faktiskt funkar felfritt i min emulator nu.. även på 1.5.. förmodligen någon SEs specialare.. jaja.. jag kollar vidare på loggen och försöker hitta felet..

13. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fixat bugg i Android 2.0 och senare som gjorde att kontaktbilder inte syntes..

14. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

15. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok. Den finns nu på market, har sett via Flurry att det finns ett antal användare och den används regelbundet och inga krasher så jag kör en öppen beta för att hitta ännu fler fel.

Men är fortfarande mcyket intresserad av feedback. Sök på "Operatörskoll" eller "Operator Check" på market.

16. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Drog in från market. Specialnummer som 888 visas om Telenor hos mig. En polare har roat sig med att skriva "öööh vadå?" och liknande på sina nummer som länkats från Facebook. Där står det också Telenor. ;)

Man kan inte välja vilka kontakter den ska visa? Nu tycks den visa från simkortet och facebook tillsammans med mina googlekontakter.

Last edited: 21 jun 2010
  17. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ahh.. det var en liten bugg, såg det nu, måste försöka hitta orsaken! Tack för infon, hade inte testat av korta nummer!

Njea, hela tanken är ju att du skall använda den som dialer och då vill man väl se alla? Eller kanske skall man filtrera bort ogilltiga nummer? Eller flikar för urval?

18. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag använder den inte som dialer och jag stör mig idag på att jag inte kan välja vilka som ska synas i min standarddialer. Man kan ju som tur är ställa in det när man går in på listan över sina kontakter. Men jag är ju bara... jag. ;)

19. sunfire

sunfire Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu startar det för mig igen!

En skillnad från tidagare är att udda operatörer som tidigare syntes med namn numera står som okänd.

Om en kontakt har flera mobilnr. med olika operatörer verkar programet bara varna för "huvudnummret" inte dom efterföljande i telefonboken. Mao., har jag valt att det ska varna för alla numer utom Telia och andra nummret är 3 så ringer den utan att varna...

20. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Borde läggas till stöd så att den säger emot om man har fel inloggning till SNPAC, råkade använda fel uppgifter och den sa inte emot något alls. utan jag fick bara "okänd" på alla nummer istället.