Vilken operatör?

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Eidron, 8 maj 2010.

1. Eidron

Eidron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo fast de är lite stora, de täcker texten.. tror det skall vara mindre ikoner där..

Telenorikonen var snygg med texten men den hade ingen vit skuggning varför det inte gick att utläsa på svart bakgrund.. :)

Tja, alla är välkomna! Om du fixar ikonerna så tänker jag implementera dem, därom finns inget tvivel! Tack igen för hjälpen! :)

2. Zuul

Zuul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så nu är alla ikoner större. Har updaterat mina gamla poster. Läs de sista edit i dem. Telenor texten ser dålig ut med vit border, men gjorde den ännu ljusare. Borde synnas bra nu.

Här kommer de nya Parlino.

Edit: Tog bort för jag la dit dem till ImageShack

Last edited: 20 juli 2010
  3. Zuul

Zuul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här kommer jag ha Halebop ikoner och övriga jag missat.

Edit1: La till Ventelo, vet dock inte om folk använder detta (som vanligt ska de synas bra mot svart bakgrund). Ska jag göra nån mer version av halebop?

Edit2: La dit Spinbox och djuice.

Edit3: Tog bort för jag la dit dem till ImageShack

Last edited: 20 juli 2010
  4. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Last edited by a moderator: 18 maj 2010
  5. Nickee

Nickee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Nätverksfel får jag i min Htc Desire

6. Zuul

Zuul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

La dit Ventelo. Gått igenom alla företag på wikin. De flesta av de övriga är nerlagda. Har jag missat nåt aktivt företag? Tex har vattenkraft mycket mobiltelefoni?

Eidron: Skicka gärna grafiken i appen till mig så jag kan göra nåt åt den. Du skall ha fått mitt mail mailat till dig.

Nickee, är dina apn inställningar korrekta? Får du nätverksfel av andra program?

7. drewi

drewi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Går det att trimma ner den till att funka med 1.5? Är det någon som vet en bra 1.6-rom annars?

Edit: till HTC hero

Last edited: 15 maj 2010
  8. Nickee

Nickee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag är helt ny på Android men har icke strul med andre program als. Har testa mycke Jag har operatör 3 och har däms original inställning :)

9. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag får också nätverksfel med PTS, har reggat mig på den andra men det lär väl ta några dagar innan man är "godkänd".. Har 2.1 och Spica.

EDIT: Ja, apn funkar fint.. bara den här appen som inte funkar.

10. boneP

boneP Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Htc One M7
    Telefon 3:
    Nexus One
    det är pts som har klappat ihop vilket leder till "nätverksfel för oss som inte har konton hos SNPAC

får FC vid boot när jag hade aktiverat Autouppdatering(den kanske inte kan hantera ovan nämda nätverksfel?)

Last edited: 15 maj 2010
  11. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det postade felmeddelandet beror på att lösenordsträngen innehåller ett mellanslag, något jag inte designat för. Kommer rättas dock, har du också det eller har du lust att slänga upp en log?

12. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

FYI: Post- och telestyrelsen har packat ihop vilket gör att de som inte använder SNPAC upplever fel med applikationen, tyvärr utanför min kontroll, jag har mailat till PTS och påpekat felet..

13. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Se nedan, beror på att PTS har pajjat, tyvärr finns då bara SNPAC tillgängligt. Jag har mailat till PTS och påpekat att deras tjänst är nere men det verkar de inte bry sig om.. kommer funka när de är online igen, de dog igår när jag körde en uppdatering av ett par hundra kontakter i min adressbok..

14. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ser ut som du har ett mellanslag i lösenordet och det är därför den krashar. Ta gärna bort din post så att andra inte ser ditt lösenord..

Last edited by a moderator: 18 maj 2010
  15. nattbrev

nattbrev Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    HTC U12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U12+
    skulle också vilja ha kompatibilitet med 1.5

16. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skall göra mitt bästa, är inte ritkigt säker på vad som inte är kompatibelt, men jag har redan lagt ner bra många timmar på 1.6 kompatibilitet.. ;P .. besked kommer så fort jag hunnit tittat på det..

17. Berglund

Berglund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nätverksfel på HTC Desire.

18. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Fast åtminstone på snpac.se går det utmärkt att slå upp även fasta hemnummer.

m v h Henrik

19. Eidron

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Absolut, men vinner man något på det? Jag menar de flesta erbjuder väl inte samtal till fasta telefoner bara i det egna nätet, men självklart kan jag försöka lägga dit det om efterfrågan finns...

Ett stort problem kommer dock att vara valideringen av nummer som då blir olika långa osv och det finns många format att mata in dem i..

20. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Tja, det man vinner på det är ju att man kan se även vad fasta telefoner har för operatör, t ex telia, comhem, bredbandsbolaget o s v.

Idag är det nog mera "nice to have" än "need". Jag vet inte om det finns något mobil-abbonemang där det blir billigare att ringa till visa fasta abbonemang, men jag vet att åtminstone med tele2 fast abbonemang ringer man gratis till tele2 mobilabbonemang, åtminstone enligt http://www.prisjakt.nu/abonnemang_telefoni.php?visa=abinfo&id[:(308&typ[:(2&l=1

Så åtminstone jag tycker inte att du skall prioritera funktionen med fasta nummer högre än alla andra funktioner som du säkert funderar över nu i detta tidiga skede av programmets utveckling.

Ja, fasta nummer kan ha olika längd, kanske skulle man tvingas låta bli verifieringen och sedan acceptera att webtjänsten inte kan hitta något sådant nummer. Web-tjänsterna har krav på hur formatet skall se ut, men blir det verkligen så krångligt att översätta? Bindestreck och mellanslag är väl bara att kasta bort? Om numret inleds med + kan man nog utgå ifrån att det följs av ett landsprefix. Om numret inleds med en ensam 0a borde man kunna utgå från att det handlar om ett riktnummer, då kan man ersätta denna 0a med landsprefix 46. Men visst, helt idiotsäkert blir det aldrig. En del kanske har sina mobiltelefoner knutna till företagsväxlar med egna kortnummer och extra siffror för att komma ut genom växeln. Sådana växel-anknutna mobiler kommer man nog aldrig automatiskt kunna genomskåda.

m v h Henrik