Vilken platta är detta och är den ok?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av carlin, 11 okt 2014.

  1. carlin

    carlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hittade en annons på tradera och blev lite sugen att skaffa denna som en platta till min dotter... Hon är bara 2 år och tanken är att hon kan kolla på svtplay youtube och spela lite barnspel.

    Men visst när hon somnat tänker jag sno den och streama film m.m men inget avancerat spel osv Mest som vardagsplatta som kan gå sönder för den är billig.

    http://www.tradera.com/item/342555/...ta-laptop-barbar-dator-m-3g-wifi-svenska-hdmi

    Vad sägs?
    Är det någon som vet vad den heter? hittar inget när jag googlar...
     
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Gissar att den är helt ok, fyrkärnig processor låter ju bra, synd att han inte skriver vad processorn heter, svårt att säga något annars. Troligtvis är skärmen rätt sunkig, låg upplösning och förmodligen dåliga betraktningsvinklar. Men till en tvååring är den säkert utmärkt :-) jag skulle annars rekommendera dig att titta österut (Kina) där du kan få en bättre platta till samma pris. Pandawill.com har jättemånga t.ex.
     
  3. carlin

    carlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Köpte faktiskt en pipo m9 för en tusing, begagnad men knappt använd. kunde själv dra bort skyddsplasten. Känns som jackpott jämfört med den från tradera. Ska se om det är värt att rota och köra in Kitkat.