Vilken radio?

Diskussion i 'Legend' startad av anvendarnamn, 20 maj 2011.

  1. anvendarnamn

    anvendarnamn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej pojkar..
    Jag är en kille på 39 år som söker unga pojkar att träffa i sommar, ni som jag ska vara.. oj, fel forum...

    Det jag skulle fråga om va ju såklart vilken radio ni använder.
    Jag kör cyanogenmod 7.0.0 men ska uppdatera till 7.0.3 och eftersom mina samtal dör lite när dom känner för det så tänkte jag att det är dax att byta radio oxå.

    länk var jag kan hämta radion är mycket uppskattat.

    Tack på förhand!
     
  2. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

  3. anvendarnamn

    anvendarnamn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad menar du med att det är 7.08.35.21 som gäller? Är det den man ska ha och din är nån typ av experimentell version?
     
  4. Skumrask

    Skumrask Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har fått problem med förlorad täckning efter att jag flashade 7.13.35.05. Oftast hjälper det att gå in och ut ur flight mode för att återfå kontakten. Upptäckte även att "mobilens vänteläge" stod för 40% av batteriförbrukningen, något som jag förstått kan vara radiorelaterat.

    Flashade precis med 7.08.35.21 igen för att se om det ändrar nåt.
     
  5. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Sitter själv och funderar på detta. Flashade in 7.13.35.05 för ett tag sedan då jag använder My Tracks flitigt.

    Innan jag flashade så funkade inte GPS'en alls, men med 7.13.35.05 så verkar den snappa upp några sateliter, trots det så tuggar My Tracks vidare utan att få någon signal :o
     
  6. Skumrask

    Skumrask Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det där är skumt. Radion ska inte ha med GPS:en att göra (enligt AliBa, snubben som i stort tagit Cyanogen till Legend), ändå tycks det hjälpa att flasha ny radio.

    Apparna QuickFix och GPS status hjälpte mig att få ordentlig låsning på satelliterna i alla fall. Ska testa hur det funkar nu när jag "nedgraderat" radion igen.
     
  7. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Härligt. Återkom gärna med svar om det funkar bättre med 7.08.35.21. Som det är nu så verkar min GPS ha ett eget liv. Funkar väl 3 utav 10 ggr och innan det så va den stendöd :)
     
  8. Skumrask

    Skumrask Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ok, nu har jag kört 7.08.35.21 i två dagar och kan konstatera några saker.

    1. Batteriet som förbrukats av radion ligger på 11%, med 7.13.35.05 låg det emellanåt så högt som 40%. Tid utan täckning ligger på 0%, även det var högre med 7.13.35.05.

    2. Telefonen har hittills inte tappat täckningen helt vilket den gjorde ganska ofta med 7.13.35.05. Däremot går den ner på GPRS oftare. Det här problemet finns främst på jobbet där jag har ganska dålig mottagning.

    3. GPS:en fungerar ypperligt. Den låser på ett gäng satelliter inom kanske 10 sekunder både i Google maps och i GPS Fix. Det är lite anmärkningsvärt då det var just icke fungerande GPS som gjorde att jag flashade 7.13.35.05 överhuvudtaget. (Å andra sidan, radion SKA ju inte ha med GPSen att göra...)

    Konklusionen blir att 7.08.35.21 får stanna i min telefon, den funkar helt enkelt bättre. Däremot har jag inte en aning om varför den funkar bättre, rimligen borde nyare vara bäst. Eller? :)