Diskussion: Vilken ROM anser du är bäst och varför?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av lenti, 14 apr 2012.

?

Vilken ROM tycker du är bäst?

1. LeeDrOiD One Xtreme

0 röst(er)
    0,0%
  2. InsertCoin One X

50,0%
  3. Android Revolution HD

50,0%
  4. ★ ROMeOS× ★

0 röst(er)
    0,0%
  5. [JDR0iD]eXoDuS

0 röst(er)
    0,0%
  1. lenti

lenti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tja!
    Nu är det så att ONE X är så pass ny och det finns inte så många ROM ute för tillfälligt.
    Men vilken rom tycker ni är bäst?
    Kör Revolution HD just nu och jag tycker den e nja sådär, batteriet suger dock..
    den höll längre med stock rom.
    Om man är ute efter en snabb rom vilken hade ni rekommenderat?

Jag är nog inte ensam ute som letar efter någon bra rom, samt så är jag ganska nybörjare när det gäller HTC överhuvudtaget, så har inte så mycket koll på vem som brukar göra de bästa romen.

2. vic

vic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=179

3. armis

armis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kör InsertCoin och gjort sen jag köpte mig en HTC Sensation förra året. Och anledningen är att baadnws (han som gör InsertCoin) släpper ganska frekventa uppdateringar. Och det är kul att flasha.

I övrigt snor alla större tillverkare av hemmagjorda romar av varandra så det spelar ingen större roll vilken man tar :)

4. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Vete fan om man kan avgöra det än när det kommit typ 5 stycken alla baserade på 1.26. Sedan kanske tråden hör mer hemma i romutveckling ;) Kör stock tills jag måste ha root, som vanligt. När jag hade SGS II tog det ungefär en vecka då man inte kunde stänga av ljudet som väckte en kl 3 varje natt när telefonen var färdigladdad och det krävde root att ta bort..:D Får se hur lång tid det tar med HOX. Stör mig redan på menybaren...

5. lenti

lenti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag ska testa insertcoin nu och se hur jag tke rom den :)

Jag har kört SGSII och kan säga senaste jag testade var D4 Rom i9100 v3.0 - Taste The Real Sandwich
    och jag har kört ungefär 10 andra ROM också men denna va riktigt stabil samt hittade inga buggar till de jag använde telefonen, och var riktigt snabb

6. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag väntar tålmodigt till första portningen av miui kommer! Hatade sense tidigare, men har faktiskt ändrat uppfattning till viss del med v4. Funderar på att låsa upp luren snart, och ska då testa de romar som finns tillgängliga. Både insert och leedroid verkar grymma..

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2