Fråga: Vilken ROM har bäst batteritid?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av lejonel, 12 sept 2011.

1. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag hoppades rätt starkt på g+ men börjar smått tro att det slutar som Wave och Buzz. Hajpat i början men när entausiasterna väl fått sina invites och konstaterat att det inte bidrar med så mycket ny funktionalitet gentemot F så tappar spridningen fart för att sedan dö ut.. men kan alltid hoppas att det blir något av det.

2. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Vad kör ni med för modem? masze och moparlinke? :)

3. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Jag kör förnärvarande med KE7

Skickat från min SGSII

4. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Okej, för senaste KH3 är väldigt dålig enligt min mening.

En en fråga till bara, vad skall det vara för värden på undervoltningen på 200, 500 och 800? Samt behöver jag stänga av 1000, 1200, 1400 och 1600 i voltages eller räcker det med att bara ha 800MHz som max?

5. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Du får nog prova dig fram, vilket modem som funkar bäst för dig..

Vad gäller uv så får du också prova dig fram, det verkar vara lite olika vad folk kan köra på..jag kör;
    200-825
    500-875
    800-950

Det räcker om du sätter min 200 och max 800.. du behöver inte stänga av 1000, 1200 osv

Skickat från min SGSII

6. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tack för svaret! :) Jag testade mig fram, och så fort jag tryckte på apply så hängde sig telefonen, bara att starta om och testa igen. Så länge jag inte trycker in "Set on boot" så är risken att bricka den väldigt liten? :)

7. masze

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Precis :) .. bara testa på, tills du är nöjd... lycka till!

Skickat från min SGSII

Gonjer gillar detta.
  8. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nån som kan förklara hur setcpu funkar? I vilka flikar är det jag ska ändra? Har hittat lite info ang inställningar här på forumet men förstår inte var i programmet man ändrar. Är ju många flikar. :(

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

9. hausmanis

hausmanis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Jag har precis installerat nya Touch-X Power final med SP1, rommen känns riktigt go och batteritiden känns lovande, kommer editera denna posten om ett par dagar så får vi se om det är bästa batteritiden någonsin

10. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Testar igen o ser om nån kan svara denna gång. Exakt var i hur ändrar jag och hur verkställer jag det för att kolla så att det är stabilt. Ska inte köra på boot innan man vet att det funkar va?

11. frX

frX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör med DK v3 och jag tycker att jag får dålig batteritid, mindre än ett dygn och då använder jag den inte speciellt mycket.

vad gör jag för fel? :cry:

12. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Kolla tråden "optimera din batteritid". Du kanske har en stor wakelock som håller mobilen vaken mycket eller så, det kan man kolla med batterbatterystats.

13. hausmanis

hausmanis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Kan säga såhär, Touch X-power+ från svenska smaberg är LÄTT den bästa romen för batteritid jag testat, enda rommen som ska vara bra för batteri jag inte gämfört med är nyaste 2.3.5 Villain

14. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Leomar75 Revolution 2.6 med ninph2.0.5 undervoltad har jag kört med, drar 4% batteri / 10timmar i viloläge med DATA påslaget och 1-2% / 10 timmar i viloläge mer DATA avslaget för mig. Riktigt batterisnål alltså, även om jag fortfarande anser en smartphone (och speciellt den bästa som nu finns tillgänglig) är till för att användas vilket jag också gör för det mesta. Vid användning har jag dock märkt att alla i princip drar lika mycket, ingen ROM/kernel/radio kan få ditt orginalbatteri hålla mer än 6-7timmar om du använder den flitigt med skärmen på hela tiden, möjligtvis om du kör flygplansläge och lägsta ljusinställningarna.

Testar 2.1.3 kerneln nu undervoltad med KH3 radion och håller på att mäta batteritiden, kommer ha på skärmen minst 2timmar och använda den flitigt under den tiden och se hur länge batteriet håller. Det jag mätt hitills är att den drog 4% på 10timmar igen med data på (skärmen av 99% av tiden, påslagen 2gånger korta stunder).

Har varit igång 18timmar nu och batteriet är på 90%, pratat 3minuters röstsamtal, skärmen har varit på 20minuter (har ganska högt ljus på skärmen då det gör färgerna mycket finare) och har kollat facebook och XDA forumet under den tiden.

Last edited: 27 sept 2011
  15. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Jag vet inte om det nämnts men gotta ner dig i setcpu och kolla hur mycket du kan undervolta ditt batteri, tänk bara på att vara försiktig för det blir jobbigt om du sänker för mycket.
    Ja och varför inte köra ett program som tex JuiceDefender (om du nu inte tycker sånt här är kul för då kan du ju lägga en jävla massa timmar på Tasker).

16. mixchemical

mixchemical Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sitter på CM7 (nightly #66) samt en undervoltad processor och det är nog den bästa ROM'en jag har haft i avseende till batteritid.

Nu har jag inga specifika siffror menkan komma in på 3 dagar på full laddning med "normal" användning, vilket för mig är (per dag) 2 timmar surf, 3 timmar prat och kanske 2 timmar smsande.

17. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ursäkta, men jag har fått hjärnsläpp. Ska ändra tillbaka till original i setcpu men har glömt va de e. 1200 vet jag men vad ska de va på undervoltningen på 200, 500 och 800?

18. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nån som vet?

19. Titika

Titika Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En lite dum fråga kanske men varför skall man byta rom och hur går det till? Mvh Titika

20. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Inte en chans i världen att din telefon håller 3d med den användningen, iaf inte med ett orginalbatteri. Inte ens nära.

De du beskriver är 7timmars användning /dag och dessutom 5 timmarna av dom som suger redigt med batteri. Alla custom roms jag testat och undervoltat till max m.m och av alla jag hört så är batteriet dött eller är nära på om man använder telefonen konstant under 7timmar, speciellt om man surfar mycket och inte använder absolut lägsta ljusinställningarna. Och enligt dig håller din telefon 3d med 21timmars användning(ej viloläge)! :P

Tycker själv romen jag har nu har riktigt bra batteritid då jag är uppe i 1d12h nu och är på 60% med skärmen påslagen och telefonen väl använd under 2.5timmar jag haft skärmen på. Massor av surf, kamera användning(både video och foto) sms och röstsamtal under timmarna jag har använder telefonen. Har tänkt se hur länge krämen räcker med skärmen påslagen och tungt använd 6timmar totalt och resten i "viloläge" och fortsätter det som det gjort så kommer batteriet räcka en bit över 4dygn, vilken jag inte hör allt för många får men trots det så har din telefon ungefär 3gånger så bra batteritid :)

Och testandet är utan flygplansläge påslaget någongång, dock är 3g avslaget när jag sover och ofta när jag inte använder telefonen, även om jag ungefär var 2a/tredje timme synkar en massa nyheter till mina widgets/appar, mail, facebook, forum m.m.

Last edited: 29 sept 2011