Fråga: Vilken rom i dagsläget?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Lidback, 11 sept 2011.

1. Tappad

Tappad Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok, men om jag väljer att enbart roota men inte flasha då är operativsystemet detsamma som det jag har nu, men med fler möjligheter alltså.

Aa en backup känns bra för då kan jag leka runt och ändra tillbaka om det inte verkar bra :)
    Är sugen på att byta till Cognition_S2 ser snyggt och kul ut, stor skillnad mot nuvarande(standard)

Antar att de flesta anser att det definitivt är värt att flasha och inte bara roota? :)

2. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Ja det kan man säga :-)
    Du kommer långt med bara att roota och använda tex adw launcher .

En backup är grymt bra att ha om nått strular.

Cognition är ju baserat på vanliga samsung rom så till utseendet är det ingen större skillnad.

Det jag gillar mest är möjligheten att kunna underklocka/undervolta.
    Och ta bort program..

SGS2 är så snabb att om man ska va ärlig så ger inte flashning så mycket som det gjorde tidigare på sämre telefoner..

Flasha gör man mest för att man gillar att mixtra :-)

Vill du ha en slimmad rom som inte har touchwiz eller nå med samsung att göra typ så är det cyanogenmod7 som gäller..Eller Miui..
    Dock så fungerar inte allt hos dem så kolla upp innan om du kan leva utan de sakerna

Tappad gillar detta.
  3. Tappad

Tappad Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja men jättebra, då kollar jag vidare på detta och ser vad jag vågar mig på! :D Avvaktar nog med flashningen lite och börjar med roota och launcher men känner att suget på att mixtra med den kommer när jag får lite med skin på benen!

Tack! :)

4. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag kör med lite 'ning. Märkte ingen prestanda skillnad mellan olika roms, detta var mer ett estetiskt val, blått samt schyssta wallpapers. Det ska väl tilläggas att denna rom läggs in genom Odin (flash verktyg för windows) och inte genom cwm.
    Det man kan åka på när man flashar genom Odin (rätta mig om jag har fel) är att en räknare i din telefon registrerar att du lagt in tredjeparts-rom och garantin kan hävas. Räknaren går att nollställa med en jig dock. Värt att nämna bara. Cm7 kommer jag prova titt som tätt och köra när det känns 90% :-)

Ang överklockning
    Med rootad orginalrom kan du sätta egen klockfrekvens med tex setcpu, dock tillåter inte den vanliga kärnan någon överklockning, plus att du får leva med färre governors. Med andra ord kan du sätta min 200mhz och max 200mhz när skärmen är släckt men det kommer ändå att göras en polling med "ondemand". Powersave- eller conservative-guvernören är mer resurssnålare på det sättet

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 14 sept 2011
    Tappad gillar detta.