Vilken rom+lagfix är bäst?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Gavin_Gadget, 19 okt 2010.

  1. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Hej har kört JF3, JM1 och JPM (alla med root + voodoo) nu... mest nöjd med JM1 så jag funderar på att gå tillbaka till 2.1. Inte hittat några features med froyo jag skulle sakna heller.

    Till frågan, vilken rom är bäst? Lägger in den via odin...
    Vill ha en snabb mobil utan krångel, gärna ngn som funkar bra med dani31's mod för batteriikonen, dvs så att inte massa annan text m.m. ändras när jag lägger in den.

    Trevlig kväll/natt!
     
  2. YellowZombie

    YellowZombie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Kan du inte beskriva vad du upplever som är bättre med äldre firmwares än FROYO förutom den snabb hastigheten i systemet?

    känns lite som ett steg tillbaka. Sen har väl samsung kommit lite närmare en lösning med gps:en och wifi:n som slår av hela tiden. Lite nyfiken bara varför du går i dessa tankebanor.
     
  3. Limpa

    Limpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag talar bara av egen erfarenhet, vilket innebär innehav av JF3, JM5+LF, JM7+LF, JM9, JP6.
    JM9 är överlägsen.
    GPS funkar.
    WIFI stånkar å går.
    Webbrowsern rullar på najs.
    Svenskt swype om man vill ha sånt.
    Bra batteritid.

    Har inte ens brytt mig i att köra nån lagfix.
     
    Last edited: 19 okt 2010
  4. 1337

    1337 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Stabilare och snabbare, det säger väl allt så länge man inte behöver fullt flashstöd. Så småningom kommer det säkert yoghurt rommar som är vassare men då är det bara att väcka gamla Odin igen.

    Hetaste kombinationen jag har provat så här långt är iaf JM9 + Voodoo 3.0 med stock JM8/JM9 kernel http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=786509&highlight=voodoo+stock+eclair där man har farten från Voodoo fixen men samtidigt slipper ladda batteriet 2 ggr om dagen.

    Lycka till!
     
  5. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Har inte märkt av ngt direkt behov av flash, det kan vänta tills en vettig uppdatering dyker upp. Det som jag kommer sakna främst är nog att kunna stänga av och på gps i notifikationslisten, men det kanske finns i JM9? Visst känns det som ett steg tillbaka men jag ser hellre att mobilen blir riktigt snabb och att allt flyter på bra.

    Tack för tipsen, ska kanske vänta lite och se hur froyo blir med färdiga voodoo men annars byter jag tillbaka...
     
  6. Carl_XII

    Carl_XII Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  7. unaz

    unaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag kör JP6 utan laggfix och min telefon har aldrig vart bättre. Dock är den inslängd via Odin för jag får aldrig Kies att funka bra. Den var sjukt seg första timmarna med JP6 men efter natten hade nått hänt, vet inte vad som gjort det men bra funkar telefonen nu. Jag har också testat många olika firmwares men denna har ju funkat absolut bäst utan att behöva mixtras med.
     
  8. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Hur funkar clockwork recovery?
    Precis lärt mig använda odin, hehe.
    Vad innebär FullDocMod?