Vilken ska jag välja??????

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av FrieNemY, 5 aug 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. FrieNemY

    FrieNemY Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha...då var d dax o skaffa sig en NY mobil.
    Mitt problem....Jo...Jag bor på gotland o har inte så många ställen där jag kan Testa mig fram bland olika modeller som jag funderar på.

    Därför tänkte jag slänga ut en fråga till ALLA här o se vad man får för svar.

    Jag vill självklart ha en NY Android mobil. Den ska ha en riktigt bra kamera me BRA upplösning av bilderna och filmerna som jag tar med den.

    D ska vara bra ljud då jag lyssnar på mkt musik. Gärna flera alternativ för ljudinställningarna o lätthanterlig musikspelare.

    Ska ha en klar o tydlig display. Bra för att kunna spela nåra bra spel med. Tålig skärm. Tåligt skal. Bra batterietid o väldigt viktigt att JAG kan styra apparna som jag vill o inte Apparna min Mobil. Vill kunna ställa in den som jag vill med signaler, bakgrunder o Appar utan en massa krångliga menyer. Sociala Appar e inget måste för min del.....vill INTE behöva Synka me min Facebook elr nåt annat konto. Räcker att jag har dessa via Datan.

    Mina Alternativ som jag har vart o kollat på e som Följer:

    Samsung Galaxy S III
    Motorola Razr MAXX
    LG Optimus 4X HD

    Svårt o välja för min egen del :-(

    Nån som kanske kan rekommendera nån utav dessa elr kanske nån annan som jag Inte har tänkt på sjv???

    Finns d kanske oxå nån Operatör som rekommenderas som bästa valet på Priser o Datatrafik hantering??

    Vorre RIKTIGT glad om Jag kunde få lite råd o tips :cool:
     
  2. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    HTC one X ;)
    batteritid är maxx den enda kan tillfredsställa :P
     
  3. abru

    abru Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    jag har en one x, brorsan har en s3. personligen skulle jag ranka s3 över hox. är det bra batteritid du är ute efter så är väl razr maxx det bästa alternativet.

    4x har jag inte testat, men jag är allmänt skeptisk till lg...
     
  4. FrieNemY

    FrieNemY Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska ta o kolla den oxå isf :-)
    Tack för tipset!!!
     
  5. FrieNemY

    FrieNemY Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Ok...Ok.....Tack för tipset. Vill ju helst ha en Mobil som har lite av allt jag skrev. Mer för pengarna med andra ord. Ska man ändå betala för en sån mobil så ska den oxå Hålla ett bra tag...Har liksom inte lust att köpa NY varje Halvår elr så inte.

    Men tack för tipset iaf :-)
     
  6. limpandahlbom

    limpandahlbom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har haft en one x och den är riktigt bra, snabb, bra ljud både vid samtal och musik men.. Jag ringer väldigt mycket via jobbet så där är min s3a oumbärlig med det utbytbara batteriet, sen att S3an känns plastiga kan jag leva med, tex känns min Galaxy Nexus mer hållbar än min s3a men skulle valt den alla dagar endå om jag var tvungen att välja någon av dem :)

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  7. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag har haft HTC One X, har Samsung Galaxy S3 och LG Optimus 4X HD. Om pengar inte är ett problem så är ju det någon av dessa du ska välja, alla ligger väl i samma prisklass, S3an ligger väl lite högre men det är ju för att den är lite bättre än de övriga.

    Min personliga erfarenhet är att S3 är bättre än HOX på alla plan(bortsett från design och greppvänlighet men på med ett skal så fixas det), kamera, snabbhet, skärm, ljud osv.. LG 4X har det snyggaste UI:t om du är den som föredrar stock-experience, LG har också bäst skärm med sin True HD IPS-panel. Mycket är väl personligen men min ordning på dessa 3 är:
    1. Samsung Galaxy S3
    2. LG Optimus 4X HD
    3. HTC One X

    Hoppas det jag sa hjälpte, mycket är väl vilken man föredrar personligen men oavsett vilken av dessa du väljer är det toppmobiler som kommer hålla i ett par år framöver, alla kommer få 4.1 vilket är det största framsteg Android gjort på sistonde iochmed Project Butter.

    Hoppas du blir nöjd med ditt val! :)

    Skickat från min LG Optimus 4X HD via Tapatalk 2
     
  8. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Sony Xperia S har bra kamera, jäkligt bra ljud måste jag säga från högtalarna. Högsta upplösning och kostar bra mindre än Samsung S3. Den rekommenderar jag från ditt inlägg.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  9. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Slår ett slag för Galaxy S3 :)

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.