Vilken ska man välja Legend eller Desire?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av polejam, 22 feb 2010.

  1. polejam

    polejam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tja!

    Jag kommer genom jobbet få ny telefon precis lagom till releasen av dessa lurar. Självklart skulle många välja Desire för den är bättre under skalet. Men Legenden är enligt mig snyggare :P Så nu undrar jag vilken ni skulle valt och varför isåfall??
     
    Last edited: 22 feb 2010
  2. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Desire helt klart. Som du skriver så är det mycket roligare under skalet på den, och jag tror det gör att den kommer hänga med längre vad gäller möjligheten att kunna köra nyare ROMar osv.
     
  3. Atticus

    Atticus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag håller med dig om att Legend har ett mer tilltalande utseende, dock vill jag ju ha Desire´s prestanda... Sen får man väl se till storlek etc. Det skiljer ju inte så mycket i storlek på pappret men jag vill gärna klämma o känna på båda innan jag bestämmer mig... Orkar inte fundera på hur lång tid det kommer o ta tills dess bara :D

    Dock så säger ju prisskillnaden just nu att det får bli Desire, 300:- skillnad är ju ingenting för det extra som sitter i Desire.
     
  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Legend är ingen storsäljare, förmodligen säljer den på stil och för att Hero var så uppskattad i media.

    Desire är nog enda svaret på din fråga, speciellt med större skärmen då du ska ha den som jobb-mobil
     
  5. polejam

    polejam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jepp det blev en Desire, nu hoppas jag den kommer vecka 13 som det sägs också :D
     
  6. tomcat

    tomcat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag ser en hel del fördelar med Legend (även om Desire har snabbare processor, större skärm etc.), Legend är (förutom unibody, som är värt en hel del, tycker jag) i ett mer hanterbart format och kan hanteras med bara en hand. Det tycker jag är en klar fördel. Jag vete tusan vad jag ska ha nästa gång... Legend eller Desire... jättebra eller jättebra, liksom. :) Jag vill nog klämma på en Desire live innan jag bestämmer mej.
     
  7. tomle

    tomle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag känner flera som har köpt en Legend, ålder 20-30, både tjejer och killar.
    Jag behöver i alla fall känna lite till på Desire innan jag bestämmer mig om den är lagom stor eller för stor för att hanteras bra med en hand.
     
  8. alongusername1

    alongusername1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Självklart en Desire eftersom den kommer att få flashstöd. Det betyder att man kan titta på streamad video från fler siter än YouTube. Det är för min del väldigt viktigt!
     
  9. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vad menar ni med att den är mkt bättre under skalet? Jämför man på:

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=563575,563573

    Är HTC Legend snyggare och inte plastig, har längre batteritid, väger mindre, Kamera (vilket även Desire verkar ha på bilden men inte i spec) och tar mindre plats i fickan samt obetydligt billigare.

    Desire har dock nästan dubbelt så snabb Processor. I övrigt verkar det lika och bortser man från Processorhastigheten verkar Legend bättre.
     
  10. alongusername1

    alongusername1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eftersom Legend kör med en processor från förra generationen så blir vissa saker omöjliga att köra, t ex flash.
    Finns säkert massa spel och annat som inte heller kommer fungera bra eller alls också.
    Dessutom blir den sämre på multitasking. Och det kanske viktigaste är att Desire har betydligt större skärm vilket underlättar både surf och multimedia.

    Det kanske inte spelar någon roll för vissa men ska man uppgradera vill man ju ha det vassaste om du frågar mig. Speciellt när det skiljer så lite i pris.
     
  11. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Detta tycker jag inte bara är en fördel eftersom större skärm även tar större plats i fickan, drar mer ström = kortare batteritid och väger mer.
     
  12. mynta2004

    mynta2004 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är du gjord av mjöl?

    Jämför vikten, pojk.
     
  13. MooDHoods

    MooDHoods Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Visst kanske det känns ballt att desire har X mer mhz än legend, men om dessa mhz saknar betydelse i praktiken; varför då välja desire? När jag provat legend är den enormt snabb och även när jag startar endel program som webbläsaren och kameran är den fortfarande snabb i menyerna. Så jag tror att legend är tillräcklig i hastighet (speciellt om man ser vad jag uppgraderar ifrån, w980). Det som talar för legend är kvalitékänslan och formatet som jag tycker är enormt mycket värt.
    Dock om man är prestanda kåt är det nog inte så mycket man ser än MHz.
     
  14. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Man kan fråga sig är varför de valde att göra Desire i plast.
     
  15. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tja, vad tror du Desiren hade kostat om den gjordes på samma sätt som Legend? Anledningen till att de båda telefonerna ligger så nära varandra i pris är, om du frågar mig i alla fall, just pga Legenden är byggd med dyrare material/konstruktion och Desiren lite mer modest byggd.
     
  16. Mr_Miyagi

    Mr_Miyagi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kan tillägga att jag valde Legend över Desire. Tyvärr ligger den just nu hos mina föräldrar och jag kommer inte kunna lägga vantarna på den på en hel lång vecka till. :(
    Jag har inte känt på Desiren men väl Nexus 1. Legend har jag känt på i affär. För min del så känns storleken bättre på Legend, tyckte N1 kändes lite klumpig och oergonomisk i handen och i användning i jämförelse (har gjort direkt jämförelse mellan N1 och Hero). Legend känns för min del mer praktiskt att använda i dagliga livet till det mesta jag ska ha den till, kalender, mail, musik, fjärrkontroll osv. Lätt att handskas med en hand. Ett snabbt handhavande kan enligt mig vara viktigare än en snabb processor, inom rimliga gränser då naturligtvis, men Legenden känns mycket responsiv. Legendens skärm drar ju dessutom avsevärt mycket mindre batteri vilket ökar på de praktiskt positiva egenskaperna. För mig är känsla ganska viktigt, kvalité. Där känner jag att Legend har ett litet övertag även om Desiren inte på något sätt är en dåligt byggd telefon.
     
    Last edited: 16 apr 2010