Fråga: Vilken smartklocka passar mig med dessa kriterier

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av denho486, 7 nov 2022.

  1. denho486

    denho486 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2017
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tjenare

    Jag ska snart byta till min första Iphone
    (vill prova något nytt) och hade även tänkt skaffa en smartklocka tyvärr ser ju Apples klockor rent utsagt förjävliga ut, så jag får titta på andra märken.

    Tycker rent spontant att Garmin venu 2 plus ser riktigt trevlig ut att titta på men en viktig sak jag vill ha som jag inte blir klok på om klockan har eller inte, är att ha en möjlighet att se Google maps eller någon annan motsvarighet direkt i klockan.

    Det är framförallt när jag rör mig offroad i skogen och är ute och fiskar då telefonen är undanstoppad i ryggsäcken som jag enkelt bara vill kunna titta på handleden för att se hur långt det är kvar till vattnet te x och att jag går i rätt riktning. Det finns som sagt ofta inga stigar eller vägar osv

    Finns det någon klocka med denna funktion som inte kostar 10 000?

    Sen är det såklart trevligt om det är oled touch skärm, att den kan ta emot notiser från messenger och mail går att ringa med osv också.
     
  2. denho486

    denho486 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2017
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Amazfit gtr 4 ser också trevlig ut och den verkar ha real time navigation men det är det samma sak som det jag söker?
     
  3. pacc

    pacc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2016
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    336
    Venu 2 skulle kunna fungera men du får ladda ner en app (dwmap nämndes) och uppdatera kartor i förväg i klockan.
    Det kan ju också ställa till det med batteritiden, en säkrare lösning kan ju vara att titta på en fenix eller liknande där det finns inbyggda funktioner.

    Det är nog vanligare att appar ha stöd för vandringsleder och vägbeskrivning utifrån det, tex kamoot
    men då du har ett eget usecase så finns det inte alltid beskrivningar av just det på nätet.
     
    denho486 gillar detta.
  4. denho486

    denho486 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2017
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Okey men det går att lägga in kartor i en venu 2 plus te x?

    Jag vill kunna få upp en karta likt den man får i telefonen med en position vart jag befinner mig på kartan och en pil i real tid i den riktning jag rör mig.

    Vet du hur det är med den amasfit gtr 4?

    Fenix och de andra värstingarna från Garmin är så dyra men det är kanske där jag hamnar om jag vill ha den funktionen.