Vilken surfplatta ska bli mitt nästa köp

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Stefan-1987, 19 sept 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hallå! Jag letar efter en schysst surfplatta, något i stil med en iPad men priset får gärna vara några tusenlappar billigare. Har länge funderat om jag ska skaffa mig den nya Nexus 7 men då är den på 7" vilket jag tycker är lite för litet för min smak. 3G är inte nödvändigt då jag endast ska använda plattan hemma och driva den via Wi-Fi. Den kommer att användas som mest till att kolla serier/filmer. Visst surfa på webben också. Jag gjorde ett köp på den "nya" Samsung Galaxy Tab 2 som är på 7" för 2500:-. Köpte den ENDAST för att den var billig. Innehållet är dock inte så skönt som jag trodde. Det är liksom ingen känsla i den när man drar med fingret tvärs över plattan för komma till olika hemskärmar osv. Kapaciteten har nog ingen större betydelse. Men det får gärna finnas plats för ett minneskort. Om jag lyckas sälja min nuvarande platta för runt 1000:- så kan jag tänka mig lägga till 2000:-/2500:- så då snackar vi kanske runt 3000:-.

Vad får jag för det priset?

/ Stefan

2. cokeman

cokeman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Last edited: 20 sept 2012
  3. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Något i den stilen hade jag tänkt mig där, så det där är inte alls helt fel. Dock vet jag inte hur känslan är när man drar med fingret över skärmen. Känsla är viktigt liksom! Tråkigt att inte Nexus 7 finns med en större skärm. Härligt om man har telefon och surfplatta från Google. Men dom plattorna du länkade på verkar intressanta.

4. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 739
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  5. cokeman

cokeman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag var ute och kände och klämde lite och kom fram till att Galaxy tab 8.9" var den perfekta storleken för mig och sen att den är riktigt billig nu och har 3G är bara ett plus. :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.