Vilken telefon bör jag köpa?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av frosse87, 16 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!
    Sitter för tillfället och funderar på att köpa en ny telefon. Jag kan dock inte avgöra vilken telefon jag ska köpa. En Android är självklart men det finns ju så otroligt många :P

    För tillfället har jag en Galaxy s2 som jag haft i snart ett år. Jag är nöjd med telefonen och som det ser ut så är den enligt många den bästa på marknaden, stämmer det?

    Anledningen till att jag ska välja en annan telefon är framförallt för att byta operatör. 3 har ett otroligt bra erbjudande nu som jag inte kan missa.

    Vilken telefon ska jag välja?

    Xperia S, Galaxy Nexus, One s osv?

    Uppskattar seriösa svar där både för- och nackdelar vägs in!

    Tack!
     
  2. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Well själv går jag från en SGS2 till en HTC one X med samma deal. Varför? För min del handlar det om att jag tycker HTC gör de telefoner som tilltalar mig absolut mest. Både i estetik och teknik.
    Att jag valde en SGS2 från första början dock var för att HTC's sensation floppade rejält i mina (och många andras) ögon. Men nu tänker jag ge HTC en ny chans!

    Sedan tänker jag lite strategiskt med. SKULLE nu HTC one X inte falla mig i smaken så känns det som att jag kan komma att få ett hyffsat andrahandspris på den och således byta utan att förlora multum. Visar det sig att den är så bra som jag hoppas? Tja, grattis till mig då, för det är den just nu mest avancerade telefonen/kraftfullaste på pappret!

    Får vi se om den kan leva upp till det med! :)
     
  3. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    gjorde/tänkte precis som talaren ovan, med skillnaden att jag gick från O2x.
     
  4. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Mina två första androids var HTC, Hero och Desire, och jag var grymt nöjd med dem. Bytte till sgs2 och inte sensation av den anledning att sgs2 kom ut först och jag var lite väl "ha-galen". Vill dock tillägga att jag är väldigt nöjd med s2.an men känner att jag vill testa ngt nytt.

    Gillar HTC.s användargränssnitt, väldigt fint. <Ska kolla upp den telefonen, är inte så väldans bekant med den :)

    Tack för svar, från båda!
     
  5. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har bestämt mig nu. Det blir en HTC One X. Den verkar hur grym helst! Tack för hjälpen..
     
  6. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Allmänt -> Köpråd
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.