Vilken telefon passar mig?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av DonkeyKnifer, 6 sept 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. DonkeyKnifer

    DonkeyKnifer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjo!

    Jag har kollat runt lite på nätet och även försökt fråga de som är mer kunniga än mig men jag står ändå kluven inför vilken telefon jag ska ha.

    Än så länge så har det stått mellan HTC Desire och Samsung Galaxy S, sedan fick jag reda på att det ska komma en del nya modeller vilket gjorde valet ännu svårare.

    Jag ska ha en telefon som är bra, bekväm och enkel att smsa med, detta är nästan det viktigaste.

    Det är även viktigt att den är bra på att spela musik, videor, youtube och att surfa med, tanken är att den ska ersätta både min nuvarande telefon och min iPod touch. Den bör även ha 3.5mm ingång men detta verkar vara standard?

    Känns som att i princip alla moderna telefoner klarar av några enklare spel så det kanske man inte behöver nämna?

    Jag vill även ha något smidigt sätt att ha appar och information nära till hands, tycker att HTC sense verkar rätt bra?

    Telefonen bör ha en kamera men kvalitén är inte så viktig.

    Självklart ska den vara smidig att ringa med...

    Hittills verkar det som att HTC Desire Z eller bara HTC Desire verkar vara de bästa valen? En vanlig HTC Desire eller Samsung Galaxy S tror jag att jag kan få tag på snart men det är ingen stress. När kommer nästa generation av telefoner ut och är det värt att vänta?

    Är tacksam om ni tog er tid att läsa och svara på detta :)
     
  2. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Frågar du mig känns det som försent att slå till på en Desire då den börjar bli "gammal". SGS verkar grymm men har ju en del problem som Samsung verkar sega på att fixa.

    Htc Ace ryktas ju vara påväg hitden kanske är värd att vänta på.
     
  3. DonkeyKnifer

    DonkeyKnifer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo HTC Ace verkar ju som den skulle kunna vara något, när kan man realistiskt sett få tag på den?
     
  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Ryktet säger oktober, och det är inte helt osannolikt då den redan har dykt upp i bland annat Tres inventariedatabas.
     
  5. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Aldrig att jag hade köpt en samsung galaxy s, även ifall den har lite snabbare processor samt betydligt snabbare grafik-del än desire. En tjejkompis har den och:

    -Den är extremt plastig samt väger som ett löv. En telefon för 5-6000kr ska inte vara plastig och mer tyngd inger mer kvalitetskänsla, men det är ju smaksak, vissa kanske gillar den lätta känslan.
    -Menyerna är extremt fula, känns som de inte jobbat alls med att få det snyggt. Jag betalar hellre 1000kr mer eller får en sämre telefon för samma pris för att få htc sense, och nu får man dessutom mer kvalitet i skalet hos desire.
     
  6. DigiMan

    DigiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    626
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    TW är överlägset Sense när man lärt sig alla finesser.
    Eller Froyo på Galaxy S med vad jag tror är ADW launcher.
    http://www.youtube.com/watch?v=xAqZ5Hk96QY (på italienska)

    http://www.appbrain.com/app/org.adw.launcher

    .
    .
    .
     
    Last edited: 10 sept 2010
  7. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Med tanke på vad du skriver ang. användningen av telefonen så undrar jag varför du nödvändigtvis verkar vilja ha någon "värstingmodell"?

    Ett flertal av mobilerna (smartphones) tror jag klarar av de funktionerna du vill kunna använda så ett tips är att tänka på just det, funktionalitet och vad som tilltalar dig istället för siffror på processorer etc.
    Det blir så mycket billigare då.... nåja oftast ;)

    Själv var jag otroligt nära att köpa en Desire eller GalaxyS efter att ha läst om RAM minnen, snapdragon processorer etc men kom i slutändan på att allt teknikmumbot är ju jättebra och fräckt men... inte för mig. Jag kommer inte att ha det behovet med min telefon så att det krävs det värsta av det värsta...


    Nu blev det ju en väldigt bra telefon endå och inte mycket billigare än Desire'n men i mina ögon så mycket vackrare och goare känsla, en Legend :P
     
  8. DonkeyKnifer

    DonkeyKnifer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha jag är en sådan där person som tycker det känns jobbigt att jag kunde ha köpt något bättre...

    Men visst, det är möjligt att det finns billigare telefoner som skulle kunna passa bättre och jag kan självklart överväga dem.

    Har du några förslag på några olika telefoner så kollar jag på dem :)
     
  9. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

  10. DigiMan

    DigiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    626
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

    MINA ENHETER

    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Inte tycker jag att sense är så vackert...:(
    TW blir dock otroligt effektivt när man vant sig med det, jag tycker det är väldigt genomtänkt.
     
  11. DonkeyKnifer

    DonkeyKnifer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilka olika modeller med tangentbord kan vara värda att titta på som även är bra för media, youtube, surfande etc?

    Vet någon hur HTC Desire Z/Vision kommer mäta sig mot HTC Legend?
     
  12. Axer

    Axer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror jag blir paff... Exakt samma sak för mig :S. Blir less på telefonen efter nån månad eller två sen gör jag sönder den köper en ny lika dålig och så händer det igen. Nån gång måste jag lära mig att köpa en lur jag kan fortsätta leva med ett tag i alla fall.

    EDIT: Jodu... HTC G2 (kommande rykte) ser intressant ut :). Inte Magic som kan kallas G2 utan en uppföljare till G1 med t-bord. Annars är det väl bara o vänta o se vilka lurar som kommer om dom som finns inte duger.
     
  13. DonkeyKnifer

    DonkeyKnifer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hehe ja... Tror nästan jag kör på en HTC Desire HD. Den är rätt dyr men förhoppningsvis lär den hålla tillräckligt länge.

    Oavsett vilken telefon man tar, finns det något bra försäkringsbolag som inkluderar drulle/stöldskydd som fungerar bra för specifikt mobiler?
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.