Vilken telefon ska jag jaga på Black Friday? (ska jag överge OnePlus?)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Sambuccashake, 19 nov 2021.

  1. Sambuccashake

    Sambuccashake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2016
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    31
    Halloj!

    Har alltid gillat OnePlus och har senast använt deras 5T (Tillsammans med Nova Launcher) med stor framgång och har inget att anmärka på där.
    Perfekt med fingeravtrycksläsare baktill och bra batteritid.

    Men jaha då är vi framme vid BF snart och det kan nog vara klokt för mig att skaffa en ny lur så att jag kan låta min 5T gå i pension och vara reservtelefon.

    OnePlus verkar tvivla på sin tidigare roll som flagship killer i rimligt prisklass och jag har utan större problem tittat på andra telefoner än 9'an. Men jag kanske tänker fel?

    Har via jobbet använt en Samsung Galaxy S20 FE 5G och jag kan inte sätta fingret exakt på vad det är som skaver men den verkar lite derpig... OS'et ska "hjälpa till", Bixby och mög... Nja..

    Jag vill ha en ren Android-lur utan bloat som låter mig bestämma själv.
    Xiaomi 11T Pro 256 GB verkade ju vara en bra deal via Comviq men lite blandade recensioner och uppfattar jag det rätt att den på något vis är nerfad jämfört med sin föregångare?

    Anyway, tacksam för goda tips!
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 370
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    OP9 för 5490 kr på elgiganten är väl ändå hyggligt prisvärd.

    Mi 11T Pro är en bra telefon om man inte har jättehöga krav på kamerorna. På papperet är kameralösningen sämre än 10T Pro p g a en mindre huvudkamerasensor som saknar OIS samt en vidvinkelkamera som också blivit nedgraderad. Dock är det absolut ingen dålig kamera. Kolla t.ex. dxomarks test där det finns flera jämförelsebilder med 10T Pro: Xiaomi 11T Pro Camera review: Good exposure and dynamic range (dxomark.com) En viktig uppgradering från 10T Pro är dock skärmen, även om 10T Pro har en riktigt bra IPS-skärm tror jag de flesta skulle föredra en ljusstark AMOLED.
     
    Sambuccashake gillar detta.
  3. MaLund13

    MaLund13 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2014
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    215
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Gick från Oneplus 6 till Pixel 6. Känns som ett av de mer prisvärda alternativen i dagsläget (jag betalade ca 6300 inkl frakt), man får ju bl.a. 90 Hz skärm, vass kamera och såklart det rena Android-systemet. Batteritiden verkar bra än så länge, har hållit i 2 dagar någon gång. Några minus är fingeravtrycksläsaren, som kunde vart bättre, och laddtiden (även om detta förhoppningsvis är positivt för livslängden). Men den stora nackdelen är ju böket med att få hit den till Sverige...
     
    Kristy och Sambuccashake gillar detta.
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 286
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T