Vilken utvecklare är rätt för oss?

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av osobaum, 23 mar 2015.

  1. osobaum

    osobaum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej där!
    Vi är ett nystartat företag (Bestående av en UX-designer och en entreprenör) som söker en programmerare i Stockholm att samarbeta med långsiktigt. Första projektet är en mobilapp, alternativt en responsiv webbsida vars koncept och design är färdig.
    Konceptet för appen utvecklades från början åt ett företag. De valde dock bort den för en annan modell, mer lik ett som företaget använt tidigare. De två koncepten byggde på samma idé, men kom att bli så olika att de, i bruk, spelar på två skilda marknader.
    Då konceptet är så pass välgjort och grundtanken så pass bra, har jag och min kollega valt att utveckla appen själva. Vi tror att denna tjänst har stor potential om allting klickar rätt, och därför söker vi en mångsidig utvecklare med samma driv och passion som vi.

    Hjälp mig hitta rätt utvecklare för jobbet, och njut av en app du inte visste att du saknade.
    Ställ gärna alla frågor som rör sig där uppe.

    Mvh
    Björn
     
  2. whiteprowl

    whiteprowl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Baserat på tråden du länkade till (https://swedroid.se/forum/threads/vem-aer-den-baesta-programmeraren.120727/ så svarar jag här istället) så skulle jag nog faktiskt låta någon med befintlig expertis ta sig an programmeringen. I Stockholm så skulle jag kontakta någon av högskolorna!
    Där finns det drivna och skitduktiga färdigbakade studenter som bara vill ta sig an projekt. Kolla med KTH, Hyper Island mdfl.
    Om du mest vill komma igång kan jag rekommendera dig att googla: Freelancer så hittar du olika portaler för att hyra dig en designer. Det finns både riktigt duktiga och... hemmasnickare. Ta någon med bra rating.

    Lycka till och fortsätt gärna uppdatera hur det går!
     
  3. osobaum

    osobaum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för ett bra svar! Uppdateringar ska komma, med härligt ojämna mellanrum!
    Du råkar inte ha ett tips på hur jag bäst får kontakt med studenterna i fråga?

    Edit: Jag ser att du är från Halmstad whiteprowl. Min kollega bor där, och vårt samarbete har inte lidit på grund av avståndet. Om du känner till någon programmerare i halmstad, som kan tänkas vara intresserad. Så är denne varmt välkommen att kontakta mig.

    Det gäller även er drivna programmerare på andra platser. Ni är alla välkomna att kontakta mig för ev samarbete.
     
    Last edited: 24 mar 2015