Vilket abonnemang?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av druiden, 28 mar 2010.

  1. tonebank

    tonebank Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick oxå samma erbjudande.
     
  2. darkrider

    darkrider Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick med tre månader! Plus en månad fri surf 149kr!
     
  3. druiden

    druiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fan då blir det nog tre, ringde ni dit och beställde? Vad sa ni? Att ni ville ha gratis i några månader?
     
  4. NoiseMaker

    NoiseMaker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Visst känner ni till telepriskollen.se? Det går inte att få med surfkostnaderna där, men för samtal och sms så funkar det.

    Jag funderar på att byta men vet inte till vad. Har Telia till vänner idag (69 kr/mån). Telia är dyra men har bra täckning här upp i norr. Vet inte hur de är på 3G dock... Bor i en kuststad och reser inte så mycket inåt landet men, men... Alternativen för mig är Halebop och 3. Telenor och Tele2 går bort direkt (även om jag nog skulle kunna få en bra deal på Telenor eftersom jag har BBB som internetleverantör).
     
  5. ottoangel

    ottoangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag sa bara att jag har en kompis som fått tre månader gratis och undrade om de kan fixa det till mig med. Killen sa att det var lugnt och fixade det.
     
  6. darkrider

    darkrider Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag sa att min kompis fått det och att jag också ville ha det annars skulle jag välja något annat bolag! Sen var det klart! Det var inte svårt, det som var lite jobbigt var att jag fick lov att uppge namn på min kompis :)
     
  7. Jitte

    Jitte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Bäst att kolla om någon kompis har fått det då innan man beställer själv så att man har ett namn :P
     
  8. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Om fler postar att ni fått Tre månader, och hur enkelt det var, kommer Dunord antagligen att hoppa från ett högt hus :)
     
  9. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    mig nekade tre, var någon bitterfitta som satt där, då har jag dessutom redan 1 3abb.. Jävlar va grinig jag blev:)
     
  10. tonebank

    tonebank Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Be om att få tala med hennes chef sen kan du börja förhandla :). De flesta läser bara rakt av mallen. Jag blev nekad 3 ggr, 4:e gången kom jag till en med lite mer "makt". Lycka till.
     
  11. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haha, ringde igen, en annan jävla fröken som satt å lät viktig, jag sa att jag har 3 polare som fått 3 månader gratis, så koppla mig till din chef. " Varför ska du prata med min chef? " då sa jag att jag vet att jag kan få 3 månader gratis då jag som sagt har 3 polare som fått det och jag är redan kund hos er och har ett abbonemang redan, så då sitter du här å ljuger för mig och blåser mig. Då säger hon " jag ska kolla upp detta så får ajg ta ett snack med personen som utlovat 3 månader gratis, för det går inte att göra så"

    haha, jag ringer senare å pratar med någon annan. " Ja, gör du det för detta kommer då fan aldrig gå "
    Då sitter hon och svär i telefonen och blir sur :P

    Men, jag får ringa ikväll igen :)
     
  12. zoboo

    zoboo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ringt två gånger nu. Vet inte om det var samma tjej men det var två tjejer jag pratat med. Båda har sagt blankt nej.
    Den jag pratade med nu på morgonen var ganska otrevlig. Började med "ja men vi kan inte göra så för då förlorar vi våra jobb" med en arg halvt skrikande stämma. Jag fick sitta och lugna ner henne. Frågade även om det går att få någon typ av deal alls och hon sa blankt nej.
    Funderar på att skaffa 3 iaf men blir då via nätet, för inte ska den försäljaren ha någon typ av provision. :)
     
  13. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Haha verkar som att de börjar få lite panik. Som sagt jag fick reda på deras kickbacks för att jag känner folk som jobbat för Tre. Blev sjukt förvånad när jag googlade det hela och bara hittade en diskussion på flashback som diskuterade ämnet. Med tanke på hurpass heltäckande internet brukar vara, kan jag inte tänka mig något annat än att det varit mycket viktigt för operatörerna att hålla detta hemligt. Helt plötsligt läser ett tusental personer denna tråden - och min tråd under Allmänt - och hundratals ringer och vill ha tre månader gratis, och nöjer sig inte med mindre!

    Om man tänker sig att de har 50% marginal på sina erbjudanden - d.v.s. om du betalar 10 000, så har de 5000 i omkostnader för hårdvara, försäljning, support och själva abonnemanget. Om så är fallet, innebär det att om "alla" ska ha gratis 3 månader - så faller deras vinst med 20-25% rakt av vilket är en betydande siffra :) Inte så konstigt att de gjort sitt bästa för att detta inte skall bli allmän praxis.
     
  14. Noctrl

    Noctrl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3
    På dem bara. Klart man ska ha något som trogen kund!
     
  15. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har varit kund där i fyra år, och aldrig fått någon rabatt, å så kommer de folk som aldrig haft 3 å får 3 månader + fri surf, tror jag ska säga upp de andra abbonemanger jag har hos dom.
     
  16. ottoangel

    ottoangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Spuute - Det är inte så ovanligt att man inte får något för att man är trogen, kolla bara alla tidningar som ger nya prenumeranter erbjudanden medans den som är gammal kund inte får något. De vill ju ha in nytt folk.

    Regel nummer är ett är att inte prata med kvinnor. De kan inte förhandla uppenbarligen ;-)
     
  17. Spuute

    Spuute Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    haha jag vet :) När en kvinna svarar i telefon så äre bara att lägga på, ingen idé att försöka om man inte ger dom allt man äger + lite till utöver det ;)
     
  18. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    När jag lyckades få min rabatt var det visserligen en man som svarade först, men han skickade mig vidare till en kvinna som sen gav mig rabatten.. så räkna inte ut dem! :)
     
  19. tonebank

    tonebank Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag blev kopplad till en trevlig kvinna som kopplade vidare mig. Så nöj dig inte med att de inte vill låta dig prata med någon chef. Kom ihåg deras namn sen är det bara skicka mail/ringa till Erik Hörnfeldt Pr-chef på tre och anmäla dessa och ev kanske ta upp det med rabatten... De har inte rätt att neka dig om du ber om att få prata med en som bryr sig om kunderna ännu mindre vara otrevliga.

    Lycka till
     
  20. darkrider

    darkrider Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hoppas det löser sig med era 3 månader fritt! Jag är nöjd som fått det! Lär ju vara ganska många som ringer och tjatar om dessa tre månader. Jag var ju en av dem innan jag fick min rabatt. Ringde först och beställde vanligt sen när jag såg denna tråden så ringde jag upp direkt och fick lov att ange min kompis som fått det. När jag tagit reda på det eller fixat en kompis så sa jag bara namnet och rabatten var klar.

    Så ni som inte fått era månader säger jag bara kämpa på.... Lätt vart pengarna.