Vill anlita någon för apputveckling

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av Visst, 14 maj 2014.

  1. Visst

    Visst Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej jag och mina två kompanjoner har en produkt i prototypstadiet som vi skulle vilja få en app utvecklad till. Håller på att begära in offerter från företag men tänkte även kolla här om det finns någon frilansare som kan ta på sig projektet billigare.

    På produkten sitter en elmotor som ska ändra rotationsriktning i intervaller.
    Ett företag i Göteborg håller för tillfället på att utveckla motorstyrningen som ska ha en inbyggd blåtandsmodul.
    Motorstyrningen kommer att ha några ställbara värden:
    *Hastighet
    *tid mellan "vändning"
    *En timer som stoppar allt efter en förinställt tid.

    Det vi är ute efter är appar för både Andriod och Ios där man via blåtand kan ställa timern, trycka start och sedan justera hastighet och intervall under gång.

    Jag är novis när det gäller apputveckling men ställ gärna frågor om det är något som måste förtydligas.

    Mvh Daniel
     
    Last edited: 14 maj 2014
  2. Visst

    Visst Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ps Tar gärna emot råd och gärna om någon kunnig kan bedöma hur komplex en sådan app är att utveckla
     
  3. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tips från coachen

    Jag ska ge dig ett tips. Gör en produktbeskrivning och presentera sedan ideén som ett förslag till examensarbete. Då kan du säkert få problemet löst mer eller mindre gratis. Lär finnas kunniga högskolestudenter på KTH, Chalmers och övriga tekniska högskolor som mer än gärna hjälper dig. Om inte annat kan du annonsera på deras anslagstavlor.
     
    Last edited: 27 maj 2014
    Visst gillar detta.
  4. karl-petter

    karl-petter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Daniel, drog ett PM till dig för ett tag sedan men inte hört något. Hör gärna av dig, och jag kan hjälpa dig att få en bedömning hur lång tid det borde ta och hur komplext det är.
    /Karl-Petter