Vill ha en lite bättre Android

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av skidjesper, 19 jul 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. skidjesper

    skidjesper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Jag söker en Android som är lite bättre än dem andra ;). Jag har funderat på 3 Mobiler. Dessa har jag funderat på.

    (Pris från billigaste pris på Prisjakt)

    1. Samsung Galaxy S 4763:- :D
    2. HTC Google Nexus One 5800:- :money:
    3. HTC Desire 4523:- :neutral:

    Jag skulle vilja ha en mobil om jag kan spela spel och surfa på Internet med. Jag vill även kunna använda alla aplikationer som finns utan att mobilen går sönder. Skulle gärna vilja ha Android 2.2 Froyo så snart som möjligt för jag är VÄLDIGT köpsugen.

    Skulle ni kanske kunna skriva upp för och nackdelarna med dessa tre mobilerna? dem står i ordning vilket jag är mest sugen på just nu.
     
  2. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    1. Galaxy S. Det är en bra telefonen kanske den bästa just nu. Har grym skärm och bra prestanda. Problemen med den är att man inte vet när och om den kommer få Froyo. De har lyckats roota den så kanske kommer det några special roms men vet inte.

    2. Denna har jag. Det är en grymt bra telefon som kommer vara uppdaterat ett tag till tror jag så när det kommer till uppdateringar så är den bäst. Har blivit lite svårare att få tag på men det går nog att beställa den från tyskland.

    3. Hårdvara precis som nexusen. Den har blivit rootad och det finns Froyo roms till den så Froyo går lätt att få tag på. När den får Froyo officiellt är däremot svårt att säga men någon gång detta året.

    Så allt handlar om vad som är viktigast för dig.
    Om pris välj Desire , Galaxy, Nexus.
    Om uppdateringar välj Nexus, Desire, Galaxy.
    Om design välj Nexus, Galaxy, Desire.
     
  3. skidjesper

    skidjesper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller inte riktigt med dig om desigenen. Tycker själv att Galaxy är snyggast och så lätt. sedan desire och sist Nexus one. Fast jag har aldrig hållt i en Nexus One men har hört att den är väldigt framtung vilket jag inte gillar.
     
  4. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 286
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Har alla tre, Galaxy står i klass för sig.
    Både utseende och i hårdvara.
    Enda plusset (som kan vara stort för vissa) är att Nexus o Desire har större antal utvecklare som tar fram mycket godis.
    Samsungen har begränsningar så tveksamt om det nånsin blir lika bra.
    Men, om du inte ska modda o leka med custom rom's så är valet lätt, tveklöst Galaxy s
     
  5. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    1. Samsung Galaxy S - eftersom du kan ändå inte få tag i de andra två (och snart tar dessa fem N1 slut hos Telefynd med), vare sig du ville det eller inte ;)
     
  6. dekadans

    dekadans Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Galaxy S är ju en ganska ny telefon som dessutom inte släppts i USA än, så förhoppningsvis kommer att strömma till en del utvecklare även dit. Antalet kommer väl inte i närheten av Nexus One, men när de fyra USA-varianterna av Galaxy S släpps kommer antalet utvecklare nog öka (förutsatt att de är hyfsat kompatibla med varandra)
     
  7. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Samsung gick dock på CTIA-mässan för ett par månader sedan officiellt ut med att SGS kommer att få 2.2/FroYo - dock kan de inte säga när detta kan ske.

    Edit: Vissa källor säger augusti, men det tvivlar jag på. Så snabbt går det nog inte att porta över allt.
     
  8. LooPP

    LooPP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Även jag går i tankar att köpa mig en ny Androidlur nu när min Hero lämnat mig.

    Har kollat lite på ovanstående lurar som du i första inlägget nämner. Men jag känner att alla dessa känns gamla på något sätt. Jag vill ha en ny och fräsh lur. Finns det någon tråd jag missat här på swedroid om nya kommande modeller? Eller kan någon ge mig några råd om kommande heta modeller? Jag kollade på en Motorola som nyligen släppts, den verkade nice. Men då skulle den naturligtvis inte komma hit..

    Ursäkta att jag lånar den här tråden istället för att göra en ny egen, hoppas det är okej :)
     
  9. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Det beror helt på vad du ska använda den till. Vill du fota så rekomenderar jag inte Samsung Galaxy S. Men vill du spela spel som Quake 2 så är den jäkligt bra - i fall du hittar några liknande spel till Android alls vill säga. HTC Desire är helt slut så den kan du för närvarande glömma att skaffa den, såvida du inte vill vänta i 2 veckor från och med nu.

    Så då finns det inte så många alternativ kvar mao ;) Hade jag varit dig dock hade jag väntat lite på HTC EVO 4G. Vädligt bra lur som säljer som smör i USA. Somliga skulle säga att den är bättre än iPhone 4 och minst lika bra som Samsung Galaxy S. Men återigen är detta en fråga som man får tolka bäst man vill... :P

    Anledningen till att jag valde en HTC Desire är just pga den underbara gränssnittet Sense som jag för första gången bekantade mig med när jag fick leka med min kompis HTC Hero i oktober 2009. Därför föll valet på en HTC. Samsungs Touchwiz är spartansk och tråkig. Inte alls så nytänkande som Sense. Men återigen, en smaksak.

    Men faktum kvarstår: HTC Desire har, vid detta laget, fått flest toppbetyg än någon annan lur 2010. Inte så konstigt kanske att den säljer slut.
     
    Last edited: 21 jul 2010
  10. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jag kan bara bidra med ett par små observationer. Har en Desire själv och har bara lekt lite med en Galaxy, Nexus har jag inte haft nöjet att känna på.

    Men:
    Galaxyn var en klar besvikelse. Hade läst mycket om hur snabb denna skulle vara, men det kan jag inte påstå att den var. Den kändes allmänt seg jämfört med Desiren. Det var segt att swipa startskärmar och riktigt segt att starta appar. Detta trots att min Desire är fullsketen med appar och att en hel del tjänster körs hela tiden. Galaxyn var i stort sett stock.
    Nu är detta förhoppningsvis de fixar vid en uppdatering.

    Känsla och kvalitetsintryck:
    Återigen en rejäl besvikelse. Båda telefonerna är mest plast, men Desiren ger ett kvalitetsintryck som kan jämföras mellan en Audi 2010 och en Skoda från 1979. Den är lätt, men detta gör också att intrycket av plastighet förstärks.

    Skärm:
    Här är Galaxyn en vinnare. Har dock bara testat den inomhus. Den är bättre helt klart, men inte så mycket bättre att jag skulle försaka speeden och känslan i Desiren.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.