Vill ha ny lur, iPhone till Android...

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av th0maz, 12 aug 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. th0maz

th0maz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Hej! Funderar på att gå över till Android då jag inser att iOS bara blir sämre och sämre (och fulare).

Önskar tips på en ny lur, som är större än en iPhone 5S, men inte stor som en Galaxy Note. Något mittemellan alltså. Men det viktigaste egentligen är "headphone remote" - det jag använder flitigast på min iPhone. Fungerar detta överlag på Android? Vad finns det för hörlurar att välja på?

2. Pepsina

Pepsina Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en note 3. Först tyckte jag den var jätte stor men när den inte större än nån annan. Love it !

Skickas från min iPad via Tapatalk

3. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Finns många telefoner att välja på gällande storlek. Skulle nog rekommendera dig att gå in och känna på lite olika telefoner.

Z1 compact är en lite större tel med större skärm än iphone. Samsung S5 eller Sony Z2 är snäppet större men betydligt större skärm.
    Är mest en smaksak, men man vänjer sig väldigt snabbt med de större telefonerna och när du sedan pillar på en telefon med så liten skärm som iphone känns en så liten bara löjlig.

"headphone remote" menar du byta låt med headsetet? Eller är det någon mer avancerad funktion du är ute efter?

th0maz gillar detta.
  4. th0maz

th0maz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Svara, lägga på, play/pause, next/previous, volym. Som på iPhone-lurarna. (Gärna utan att det blir sju klick för att skippa en låt ;) )

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.