Tips: Vill ha tips på alternativa tangentbord

Diskussion i 'Xperia XZ1 Compact' startad av dragontrumpetare, 1 aug 2018.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hej,

    Är nu så jädrans trött på swiftkey. Det jädrans tangentbordet förstör hela upplevelsen i en Sonylur. Vet inte hur många gånger man velat slänga luren i väggen bara för att Swiftkey är så värdelöst. Har testat med andra och inget duger. Håller på att bli knäpp.
    gBoard är inte bättre den tyvärr. Men kan ni tipsa om olika tangentbord, så jag kan få testa och se om det finns något där ute som FAKTISKT duger. Det skall kunna skriva i första hand på Svenska, men även Engelska. Vilket Swiftkey skall kunna göra. Men det är inte möjligt, och jag måste hela tiden tala om vilket språk som skall användas. Men likt förbannat så skriver den väldigt mycket på Engelska t o m när den är inställd på svenska.

    Saknar verkligen Sony egna tangentbord, som tyvärr inte håller måttet heller numera. Mest p g a ingen support, så det laggar en del o s v.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tipsade om Chrooma / Hydrogen keyboard i en liknande tråd för ett tag sedan, och av allt att döma verkade den uppskattad.

    Finns att hämta hem här: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gamelounge.chroomakeyboard

    Den är rätt bantad/optimerad för att vara snabbladdad, så inte extremt funktionsrik, men jag gillar det så själv.

    Annars finns också Fleksy att välja på, men det har jag ej testat själv ännu: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.syntellia.fleksy.keyboard
     
  3. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nice. tack. testar just nu Touchpal. Och Den skriver helt klart mer korrekt and Swiftkey. Men även om den verka lättare, så gillar jag inte riktigt att man manuellt måste skifta mellan svenska och engelska. Men visst. Sedan var den en funktion i den som verkade smart, men som jag inte alls får att funka. Man skall liksom kunna göra som i Blackberry-mobbar, ser man ordet, swiper man snabbt över det, så skriver det utan att man i stig behöver skriva ordet. Kan skapa meningar på nolltid, vad jag förstår. men fattar inget alls. Den visar ord, och vad jag förstår skall man då swipa över ordet så slås det in i meddelandet och så försöker den komma på vad nästa ord skall vara, och det utan att svepa över bokstäverna. Men har inte lyckats förstå hur det går till ännu. Men skall testa Hydrogen. :-)
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hydrogen, var inget vidare tyckte ja.... Touchpal är inte perfekt, men helt klart bättre än swiftkey. Tråkiga i Touchpal är reklamen som ibland dyker upp, även om du kör premium.
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tänk vad olika det kan upplevas.. för mig är swiftkey det enda tangentbordet som har rätt prediction när man skriver. googles egna ligger tvåa men är betydligt sämre än swiftkey.