Vill satsa på enbart touch screen

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av dxtr, 14 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dxtr

    dxtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har Desire Z för tillfället och är förvisso nöjd, men när jag tänkt på det så använder jag det fysiska tangentbordet oerhört sällan. Därför är jag sugen på att byta till en smalare och lättare telefon utan tangentbord, eller i andra hand, kommande SE Experia Mini Pro.

    Jag är nu ute efter rekommendationer. Jag är å ena sidan nöjd med HTC, å andra sidan finns (väl?) ännu ingen HTC med dual core? Det känns som att jag vid ett telefonbyte nog helst ta det steget.

    Jag har varit såååå sugen på SGSII, men vet inte riktigt om jag litar på Samsung när det gäller mjukvara efter tidigare fadäser mer ett par av deras äldre modeller.

    Xperia Mini Pro är väl inte dual core så vitt jag vet, men när jag hade Mini Pro så var jag väldigt nöjd med tangentbordet i den lilla telefonen.

    Jag vet att detta inlägget är lite spretigt, i och med att jag inte vet exakt vad jag vill. Men i korthet:

    -Jag vill kunna spela upp videoinnehåll
    -minst 8 mp kamera
    -ju tunnare desto bättre
    -dual core
    -en skärm som svarar väl på inmatningarna (så att textskrivande på touchdisplayen inte blir ett jidder)
    -gärna en telefon som överlever android-uppgraderingarna i ett par år framöver

    Mini Pro inser jag inte riktigt lever upp till kraven ovan, men i och med den nätta storleken så har den ett wild card hos mig. Kommer flash funka på den?

    Tacksam för feedback, konkret som diffus! Många tack!
     
  2. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    du har inte nämnt någon budget men alla dina krav passar in på SGS II
     
  3. dxtr

    dxtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, men SGS2 vs att vänta på Sensation, vad är mest vettigt? Att gå från htc till htc känns ju som att det måste ha sina fördelar t ex.
     
  4. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    vet inte vad du själv tycker men jag gillade inte HTC Sense, så personlig lär jag satsa "kanske" på SGS II när den går ner i pris
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.