Jag följde denna till punkt och pricka http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=VillainRom3.2FixesMmsSettings (notera även att den är skiftlägeskänslig då jag skrev production ett antal gånger innan jag skrev Production och det löste sig..). Så det du ska göra förenklat är att först ladda ner android SDK, installera alla drivers etc som behövs. Sedan ansluter du telefonen till datorn (jag hade den i gång som vanligt och anslöt bara kabeln). Start -> kör -> skriv in "cmd" utan citationstecken. Navigera till mappen där du har android-sdk\tools. (jag lade min på C:\ och skrev då helt enkelt i kommandotolksfönstret först "cd .." för att komma till C:\ sedan "cd android-sdk-windows", därefter "cd tools". Tips är att börja skriva namnet på mappen, sedan trycka tabb så fyller den i resten som matchar, har man flera mappar med liknande namn kan man tabba flera gånger till man kommer rätt). sedan gjorde jag precis som i guiden jag länkade ovan! Kom ihåg att skriva precis som det står och att fylla i för rätt operatör... Notera dock att om du har telia så fungerade det bättre att sätta mmsport='8080' i stället för det som står i den guiden. Fler operatörer för Sverige här: https://swedroid.se/wiki/index.php/APN-inställningar säg till om du behöver hjälp att komma fram till vad du ska ange.
Om det finns intresse så kan jag slänga upp en moddad villian 5.2,men blir ingen fortsättning på den. Har ändrat en hel del,det blir wipe som gäller isf,tagit bort massa,lagt till lite annat bytt tema samt en annan lösning på locales iofs kan man köra om man vill ime varianten också ,har lagt i ett prog som heter Custom locales som fixar det. Lägger isf inte upp en ROM tråd utan det blir i denna tråden. Hojta till om någon vill prova
Ja då kör vi Installation Wipe av allt Flasha Kör guiden gör inställningar Starta om För att samma skrivbordsbild som på lockscreen,börja med att uppdatera astro via market > tryck mina hämtningar > välj sedan uppdatera astro för uppdatering finns tillgänglig > sedan med astro gå in i system/customize/resource/htc_wallpaper_01 För att använda Custom Locales (ligger under apps) starta det välj svenska (sv_SE) tryck på raden tills ett nytt popupfönster kommer tryck apply,då får ni svenskt skrivbord samt svenska på vissa ord på bla. väderwidgeten. Nytt fräsht tema + massa hastighets tweak + en bootscreen som ni förmodligen aldrig sett förut (en moddad orginal boot ) Well ni får se själva,som sagt blir inget mer av denna rom sedan en engångsföretelse. Edit:Tog bort länken pga plastbrist på ftp'n
lyckas ej boota med denna moddade versionen,, hänger sig med htc logga o grön gubbe som vinkar..ja jag har wipat osv
funkar riktigt bra. kan vara nånting jag bara fått för mig, men den känns lite snabbare än villains variant temat är en smaksak så det ska jag inte kommentera lite mer specifikt, vad är det du har förändrat under skalet? sånt är alltid kul att veta. EDIT: funkar kanonbra efter lite testande. denna får bli min dagliga rom tills den officiella kommer ut.
Rensat själva systemet tagit bort massa skräp som inte används och bara tar plats. Tagit bort allt med 3D gallerie livewallpaper osv,lagt till lite annat istället under /data/app. Bytt temat vilket inte alltid är så lätt,optimerat alla program för bättre minneshantering och få mer ram över + lite till i init.rc scripten det var väl stora hela,men kolla gärna själv packa upp båda rommarna så ser du skillnader direkt men själva optimeringen kan du inte se.
Den fungerar riktigt bra och är snygg med nya temat. Men jag gillar inte custom locale blir blandning mellan svenska och engelska. Kör vidare med elelinux legendary.
Snyggt tema och Boot för oss som kör Villain 5.2 Här är originaltråden SenseVillain 5.2r7 + SenseVillain Bootscreen 1.2[Updated 16-04-2010]
Även jag är intresserad av Elelinux-villianrom kombon, samt.. Fungerar GPS, WiFi, Sv tangentbord, Kamera etc?