Om man har en plan som man inte vet om den håller och det är anledningen till att man inte vågar kommunicera sin plan, så är det i min mening en ganska dålig (snudd på obefintlig) plan man har. Seriösa företag gör planer och ser till att tidplanerna hålls. Självklart kan man misslyckas någon gång, men Vimla är helt outstanding med att misslyckas med att hålla tidplanen VARJE gång. Om man då inte lärt sig bättre efter fyra års verksamhet så brister det mycket i planeringen och styrningen av företaget.
Okej det har du rätt i, men vore det inte rimligt att pejla av intresset i forumet först? Kan inte minnas att jag läst något om det i forumet, men motbevisa mig gärna.
Har precis bytt till det nya SIM-kortet, men kan inte använda filterfunktionen då den än så länge bara är tillgänglig för iOS i form av en beta enligt hemsidan. Vet någon status på utrullningen för Filter-appen för Android? Som communityorienterad operatör är det väl klart att ett communityorienterat OS som Android borde ha högsta prioritet
Finns säkert massor av forum för iOS för användarna ivrigt diskuterar vilken bakgrundsbild som gäller nästa vecka, och annat viktigt [emoji16]
Var ett tag sedan de körde "community-delen". Personligen så rasade allt lite innan de bytte till den nya forumplatformen. Enligt min erfarenhet så är de mer centraliserad i dagsläget "innanför murarna". Inte samma vanliga Vimla som det var i början där de verkligen lyssnade på sina kunder i forumet.
Det jag tror det handlar om är att Vimla måste utmärka sig jämfört med Telenor. T.ex. är jag övertygad om deras kunder hellre skulle se att dom satsade på wifi-samtal och VoLTE, men vad skulle då skillnaden vara gentemot den dyrare operatören Telenor?
Tycker redan Vimla är rätt olikt Telenor på väldigt många punkter, t.ex. tipsrabatter, prissättning, spara data, forum osv.
Vimla är ju inte helt 100% klar och det tror jag inte dem kommer vara heller på ett bra tag, men med tipsrabatter så är ju vimla lätt bästa abonnemangen, du hjälper vimla och få fler kunder samtidigt som du får något tillbaka, alltså 10 kr per tipsad kompis. Jag känner bara till Vimla som erbjuder tipsrabatt, du kan komma ner till 0 kr per månad, om du tipsar 35 personer och alla är aktiva så kan du få 100 GB surf gratis, med fria samtal och sms varje månad. Finns inga operatörer förutom Vimla som erbjuder det, självklara valet blir Vimla.
Någon mer som har problem med sin mobila uppkoppling i Stockholmsområdet? Sitter på en Oneplus 6 och kan inte använda något av de mobila näten, provat att starta om telefonen utan resultat, har aldrig haft problem innan.
Nu ska betaltjänster fungera med vimlas nya simkort. Dessutom är maxsumman på 10 kr / sms som finns på de gamla simkorten borta. Bra förbättring med de nya plattformen. Vimla 2.0 Betaltjänster
Ah! Äntligen - tack för uppdateringen. Jag har provat och det fungerar mycket riktigt fint med de nya SIM:en.