Frun har haft problem med täckningen de sista dagarna på sin iPhone SE. Nån mer med bekymmer? Står att hon har mottagning, men inget nät verkar finnas. Omstart har hjälp, men problemet dyker upp igen sporadiskt.
Ok, tack för svar. Alltid bra å inte va själv om problenet Då är det nog vara att vänta på hoppas det blir bättre.
Det går inte längre att göra köp från Google Play och Microsoft store via mobilräkningen hos Vimla. Vimlas förklaring är att "Google Play och Microsoft Store har bedömt att vi inte har ett giltigt avtal med dem". Som så mycket annat hos Vimla finns det inte någon tidsplan för när problemet kan vara åtgärdat. Antagligen får vi vänta länge.
Är rädd att du har rätt. Väldigt synd att den möjligheten försvann tycker jag. Ingen dealbreaker på något vis, men som sagt himla trist.
Du vill alltså ha ett bestämt datum för när de har ett avtal klart? När de sedan inte håller datumet ska du fortsätta din klagosång mot vimla? Det är ju inte direkt Kalle Karlsson i Trosa man förhandlar med, utan google och microsoft, där är vimla en mycket liten motpart. Tycker det är bättre att vimla kommit ner på jorden och inte lovar en massa tider hit och dit som man gjorde tidigare.
Betala via mobilräkningen via vimla har ju varit en bonus och inget de alls gått ut med. Det är ingen mänsklig rättighet att betala via mobilräkningen.
Läs igen vad han skrivit. Du verkar inte ha förstått. Ingenstans har han skrivit om exakt datum. Varför la du till sånt trams? Det bidrar ju inte till en trevlig och sansad diskussion.
Har du vaknat på fel sida idag? Var kommer mänskliga rättigheter in i Vimlas oförmåga att kommunicera? Försök vara seriös.
Vimla täckningskarta länkar till en Telenor sida som är död edit vimla har fixat till det efter kontakta dom på fb
Finns ingen tidplan angiven från Vimla utom "att de jobbar på det" och "så snart som möjligt". Uppdatering kring köp från Google Play & Microsoft Store
Det framkommer fler och fler begränsningar med den nya plattformen Vimla 2.0 som Vimla nu vill att kunderna går över till. Dessa begränsningar är inget som Vimla informerar om när de uppmanar folk att byta till Vimla 2.0 utan det upptäcks av kunderna i efterhand. För närvarande finns följande kända begränsningar i Vimla 2.0: Begränsad roaming - ett antal länder saknas Röstbrevlåda - fungerar inte Automatisk inställning av APN - problem på många telefonmodeller Går inte att ringa vissa nummer - t.ex. telematiknummer (öppning av portar m.m.) Betal-SMS - fungerar inte alltid Leveransrapport SMS - fungerar inte Begränsad vidarekoppling - går inte att vidarekoppla från mobilen Driftsproblem - flera kunder rapporterar att det förekommer avbrott när det inte går att ringa I första hand borde Vimla ha fixat dessa brister innan man tog Vimla 2.0 i skarp drift. I andra hand borde Vimla informera om bristerna i samband med att man uppmanar kunderna att byta över till Vimla 2.0. Men Vimla mörkar problemen och begränsningarna. Uppgifterna kommer fram först när kunderna klagar i Vimlas forum.
Alex på Vimla har nu gått igenom den lista jag postade i inlägget ovanför detta och gett sina kommentarer på var Vimla står och hur de jobbar med dessa punkter. Texten finns på Vimla-forumet: Roaming - samma partner som tidigare?
Det där stämmer ju inte. En leveransrapport är precis vad det låter som, d.v.s. att meddelandet har nått mottagararen.
Oj! Kul med ett ordentligt svar, men varför inte köra en statusuppdatering i bloggen också? Den verkar i det närmaste inte användas: Blogg. Ett inlägg i månaden med innehåll i stil med det i svaret ovan borde man väl kunna mäkta med. Det blir lite förvirrat med all information utspridd.
Jag håller med dig och jag har sagt det tidigare. Även till Vimla i flera olika omgångar: Vimla är världssämst på information! Den lilla information som trots allt sipprar ut från Vimla är ytterst ostrukturerad, osammanhängande och utspridd. Tyvärr verkar Vimla ha väldigt svårt att ta till sig detta och organisera upp ett vettigt informationsflöde.