[Vimla] Tråden om Vimla

Discussion in 'Telenor & Vimla' started by Cupcakes, Oct 21, 2015.

  1. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Joined:
    Aug 8, 2010
    Messages:
    1 796
    Likes Received:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Fick ett kort idag med, men vet inte till vad? Surfsim har jag ju redan fått för längesen, något annat test har jag inte anmält mig till?
     
  2. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Det pågår bara ett annat beta-test och det är:

    https://beta.vimla.se/

    Men förmodligen har dom skickat fel. Hoppas att jag också får ett datakort för jag var väldigt tidigt ute med att anmäla mig till betatestet av datasim. Blir lite besviken om jag inte kommer med i det andra urvalet heller.
     
  3. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Jan 27, 2010
    Messages:
    4 189
    Likes Received:
    1 601
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    15131027717321351451305.jpg
     
    bernard likes this.
  4. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Joined:
    Aug 8, 2010
    Messages:
    1 796
    Likes Received:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Ja precis ett sånt har jag fått, men jag har bara anmält mig till surftestet
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Joined:
    Dec 26, 2010
    Messages:
    9 607
    Likes Received:
    4 345
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag kommer få 20 kronor plus denna månad då jag gått ner till 2 gb och min pott är full får se hur länge potten håller man kan tänka mig 3 månader om jag snålar. Beror iofs på hur mkt man jobbar, hemma har man ju wifi men inte när man är ute.
     
  6. 6150

    6150 Android Medlem

    Joined:
    Nov 18, 2012
    Messages:
    5 708
    Likes Received:
    3 155
    Operatör:
    Telia, Telenor, Tre/3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor, Tre/3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Info:
    Telia & Telia
    Hur mkt surf ingår till beta-simkortet ?

    Har fått ett sådant abonnemang, kan ju vara kul. Ringer inte speciellt mkt med någon av mina mobiler, men får väl ringa mig själv så Vimla blir nöjda :-)
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Staff Member

    Joined:
    Jan 14, 2011
    Messages:
    15 569
    Likes Received:
    8 440
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om det är testet för det nya systemet, eller vad man ska säga, ska det vara fritt. Så länge det inte missbrukas, kan jag tänka mig. Ska ju vara för att testa tjänsten och inte användas till att använda hur mycket som helst - kan jag tänka mig.
     
    bernard likes this.
  8. 6150

    6150 Android Medlem

    Joined:
    Nov 18, 2012
    Messages:
    5 708
    Likes Received:
    3 155
    Operatör:
    Telia, Telenor, Tre/3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor, Tre/3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Info:
    Telia & Telia
    Okej. Testar med Vimla i min Galaxy S8+, hallonabonnemanget på 100 GB sätter jag i ett USB-modem och har som bredband, bra med automatisk failover från Tele2 i samma router [emoji106]
     
    Last edited: Dec 15, 2017
  9. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jul 2, 2017
    Messages:
    448
    Likes Received:
    371
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Någon mer än jag som inte kan logga in på forumet sedan en tid tillbaka? Är det som vanligt att vimla inte bryr sig om fel i sina system och inte vill kommunicera med sina kunder längre?

    Visst abonnemanget fungerar, det går och ringa, skicka meddelanden och surfa. Men det hade varit trevligt med något slags livstecken från vimla, vad är meningen med forumet när vimla aldrig använder sig av det längre.

    Jag undrar till exempel hur det går med med utvecklingsplanen som presenterades för flera månader sedan. Kommer vi bli av med klarna innan årsskiftet? Hur går det med testet av extra-sim? Vad händer med beta-test av ny plattform? Även vi som inte delta i dessa test är intresserade av och höra hur det går.
     
    induktion and svenix like this.
  10. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Jul 6, 2012
    Messages:
    4 613
    Likes Received:
    4 924
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Inga som helst problem med Vimlas sidor för mig.
    Men visst vore det trevligt med lite större deltagande av Vimla på t.ex. forumet.
     
  11. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jul 2, 2017
    Messages:
    448
    Likes Received:
    371
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Har du ett separat konto för forumet? Dessa kanske fungerar men att logga in med samma uppgifter som för mitt vimla fungerar inte. Mitt Vimla fungerar utan problem, men när jag försöker logga in på forumet får jag felmeddelandet:
    {"code":"InternalServerError","message":""}
     

    Attached Files:

  12. Pernilla

    Pernilla Youth Droid Medlem

    Joined:
    Dec 12, 2013
    Messages:
    220
    Likes Received:
    166
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Info:
    Ej operatörslåst
    Jag har samma problem, kan logga in på "Mitt Vimla" men kan inte logga in på forumet.
     
    induktion and emerge like this.
  13. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Jul 6, 2012
    Messages:
    4 613
    Likes Received:
    4 924
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Inte vad jag vet...
     
  14. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Jul 6, 2012
    Messages:
    4 613
    Likes Received:
    4 924
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Provade att logga ut och nu kan inte jag heller logga in. Skumt!
     
  15. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Apr 29, 2011
    Messages:
    4 670
    Likes Received:
    8 022
    Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag håller fullständigt med dig och jag har själv flera gånger försökt stöta på Vimla och försöka få dem att förstå att information är viktigt och det måste skötas bättre från Vimlas sida.

    Tyvärr verkar inte Vimla vilja lyssna på det örat och följden är nu att förtroendet för Vimla dalar bland alla medlemmar som blir lämnade utan information och nu när vi ser att Vimla heller inte verkar intresserade av att fixa uppenbara problem på forumet så sjunker förtroendet ytterligare.

    Jag tror att Vimla för sin egen skull borde ta tag i dessa saker snarast annars kommer Vimlas goodwill-kapital att bli närmast utraderat inom en snar framtid.
     
    induktion and emerge like this.
  16. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Joined:
    Aug 5, 2009
    Messages:
    1 384
    Likes Received:
    752

    MINA ENHETER

    Spontant den informationen vi efterfrågar är det väl ingen annan operatör som delger sina kunder?

    Tyvärr kom vi nog snett in här då vi lever i tron om att det ska finnas nåt sådant flöde med information till oss.
     
  17. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jul 2, 2017
    Messages:
    448
    Likes Received:
    371
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Du missar helt poängen i diskussionen. Om man som Vimla utger sig för och vilja vara transparent i sina planer och vill ha sina användare delaktiga i detta och dessutom berättar vad man har för planer så kanske man ska efterleva detta och inte bara lägga sig platt och sticka huvudet i sanden.

    Vi vill bara att det man berättar om sina planer ska man följa upp och informera om hur det går med dessa planer.


    Saker Vimla inte berättat om är det ingen av oss här i tråden som kräver av Vimla att dela med sig av.
     
    induktion, inact_0025 and svenix like this.
  18. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Apr 29, 2011
    Messages:
    4 670
    Likes Received:
    8 022
    Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T
    När det gäller Vimla så har ju Vimla från början sagt sig vilja vara en öppen operatör som lyssnar på medlemmarna och där medlemmarna ska kunna vara med och påverka. Från början så fungerade också forumet rätt bra i det avseendet.

    Sedan när det gäller specifika frågor som t.ex. bytet till ny betalpartner så finns det en ifrån Vimla kommunicerad tidplan: https://forumet.vimla.se/topic/2275/uppdatering-av-vimlas-utvecklingsplan
    Uppenbarligen har inte Vimla kunnat uppfylla den kommunicerade tidplanen och då borde Vimla rimligen informera om detta.

    Det blir ju fel när Vimla går ut och lovar saker till vissa datum och sedan när dessa datum infaller så kommer ingen information.
     
    induktion, emerge and inact_0025 like this.
  19. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Joined:
    Jun 20, 2015
    Messages:
    2 596
    Likes Received:
    1 131
    Operatör:
    -
    Telefon:
    -

    MINA ENHETER

    Operatör:
    -
    Telefon:
    -
    Info:
    -
  20. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Tror en stor del av problemet är att det är en väldigt otydlig rollfördelning inom företaget. @Petter_Vimla@Petter_Vimla som har är "Support och community manager" ser man väldigt sällan till i forumet längre. Isabella kan man se till rätt ofta i forumet, men oftast är det i trådarna där folk har enklare support-ärenden. Som det är idag får man absolut bäst besked av @Viktor_Vimla@Viktor_Vimla men det är egentligen inte han som ska skriva i forumet. Nu kontaktar jag inte supporten speciellt ofta längre, men senast jag var i kontakt med dom för några veckor sedan så fick jag prata med Johan som är VD. Hos hur många andra företag (ja, jag vet att Vimla är ett varumärke hos Telenor) i den här storleksklassen får man prata med VD:n när man kontaktar deras support?

    Missförstå mig inte, det är jättekul att man kan få direktkontakt med deras VD, men det kanske inte är tidseffektivt för honom att sitta på supporten. Grundproblemet verkar vara en otydlig rollfördelning i kombination med att supporten slukar väldigt mycket resurser. Antagligen vill man inte få problemet som Hallon haft sista tiden där kötiden hos supporten kan bli uppemot 1h, men det kräver uppenbarligen att flera nyckelpersoner hos Vimla behöver ta en del supportärenden. Resultatet verkar bli att bland annat utvecklingsarbetet, forumet och kommunikationen ut till kunderna blir klart eftersatt när man behöver lägga ner massa tid på bl.a. supporten.

    Jag har nog aldrig engagerat mig på det här sättet hos något annat företag innan. Det känns ju lite som man "känner" flera inom företaget. Tyvärr börjar det bli lite frustrerande att följa Vimla när dom gör samma misstag flera gånger utan att lära sig något. Då syftar jag på dåliga aktivitet i forumet, dålig kommunikation och orealistiska tidsplaner. Hoppas vi får se @Viktor_Vimla@Viktor_Vimla's utlovade slutspelsskägg om bytet av betalpartner blir försenat, vilket det ser ut att bli ;)