[Vimla] Tråden om Vimla

Discussion in 'Telenor & Vimla' started by Cupcakes, Oct 21, 2015.

  1. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Apr 29, 2011
    Messages:
    4 715
    Likes Received:
    8 158
    Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Lite nya besked om hur sparad data räknas:
    Uppdatering kring spara data.

    I stort sett verkar det ha blivit rätt bra men eftersom sparad data har räknats på olika sätt under olika tidsperioder var detta en bra översikt.
     
    inact_0049 likes this.
  2. pontiacman

    pontiacman Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jul 16, 2011
    Messages:
    108
    Likes Received:
    25

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag gjorde en beställning av ett abonnemang på 6GB hos Vimla, men jag fick ingen bekräftelse att köpet gick igenom, det visades bara en bild på klarna...
    Jag har nu försökt nå vimla på både fb och deras support, men inget svar, är dom så dåliga på att återkoppla??
     
  3. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jul 2, 2017
    Messages:
    451
    Likes Received:
    374
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Om du precis beställt så är det inte så konstigt att de inte svarat ännu, supporten är öppen 9.00-17.00 med lunch 12.00-13.00. De svarar på mail så snabbt de kan och vanligtvis inom 5 arbetsdagar enligt hemsidan. Snabbast får du support om du chattar., chatten finns tillgängligt på hemsidan under ovan nämnda tider.
     
  4. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 20, 2015
    Messages:
    1 278
    Likes Received:
    799
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Har haft problem med hackigt ljud till å från under två veckor. När man ringer/tar emot samtal till/från fasta nätet. Har hänt på båda mina telefoner med Vimla. Centrala Göteborg med omnejd. Någon mer som haft detta problem ? :o
     
    rodak likes this.
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Apr 29, 2011
    Messages:
    4 715
    Likes Received:
    8 158
    Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Har du Vimla 1.0 eller Vimla 2.0? Det är rätt viktigt att man talar om vilket man har när man rapporterar om ev. problem då det är två helt olika system som delvis går i olika nät.

    Själv har jag inte märkt något. Jag har Vimla 1.0 och bor i Göteborg. Men jag ringer inte vanliga samtal speciellt ofta.
     
    Kingson likes this.
  6. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Joined:
    Apr 8, 2010
    Messages:
    2 332
    Likes Received:
    1 495
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag hade detta problem igår när jag ringde ett fast nummer. Skåne, Vimla 1.0.
     
    svenix and Kingson like this.
  7. Henrik_A

    Henrik_A Teen Droid Medlem

    Joined:
    Nov 25, 2016
    Messages:
    254
    Likes Received:
    188
    Telefon:
    OnePlus 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 13
    Jag har Vimla 1.0 och kan instämma i problem de sista veckorna. Det har kommit när vi pratar inom familjen (där vi alla har vimla 1.0) inte när man pratar med annan som inte har Vimla. Inte heller när man pratat med någon som har Telenor (det är ju samma nät)

    Flera olika fel, jag hör min egen röst samtidigt som personen jag pratar med låter "släpande"

    Det "knastrar" och personen jag pratar med låter som om han håller telefonen på 40 cm avstånd.

    Eller båda av de ovan nämnda felen samtidigt.

    Det har bara varit att avsluta samtalet. Vi har startat om telefonerna och testat igen, ibland har det funkat. Men felet ligger inte hos telefonerna, felet måste ligga hos operatören då vi inte är ensamma om detta.
     
    svenix, Kingson and rodak like this.
  8. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 20, 2015
    Messages:
    1 278
    Likes Received:
    799
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Ja sorry. 1.0
     
    svenix likes this.
  9. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 20, 2015
    Messages:
    1 278
    Likes Received:
    799
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Fan oxå.. Då kanske man ska ta och gå över till 2.0 ?! :'(
     
  10. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 20, 2015
    Messages:
    1 278
    Likes Received:
    799
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Ok ok ok... Suck.. Får gå över till Vimla 2.0 då och välja att leva utan leveransrapporter på sms som jag har levt med i 20 års tid... :P
     
  11. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 20, 2015
    Messages:
    1 278
    Likes Received:
    799
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Hur är det med Vimla 2.0 nu ? Det är inte lika många som klagar längre. Har dom börjat få skutan att gå åt rätt håll eller ?
     
  12. Henrik_A

    Henrik_A Teen Droid Medlem

    Joined:
    Nov 25, 2016
    Messages:
    254
    Likes Received:
    188
    Telefon:
    OnePlus 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 13
    Om du inte hade problem innan så......

    De har mycket kvar att jobba på vad jag vet, de som syntes och "klagade" här på detta forumet har antagligen lämnat skeppet. Problemen verkar vara kvar.

    1.0 funkar bra nästan alltid, detta är något som är övergående inom de närmaste dagarna det är jag helt säker på
     
    Clearminded likes this.
  13. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Joined:
    Apr 29, 2011
    Messages:
    4 715
    Likes Received:
    8 158
    Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Tror inte du har något att tjäna på att byta över till Vimla 2.0. Det poppar upp problem där titt som tätt enligt vad man läser i forumet.

    Rent generellt känns det som att Vimla prioriterar kvalitet väldigt lågt numera. De har ingen organiserad jour utanför kontorsarbetstid och de verkar inte speciellt snabba på att ta tag i de fel som rapporteras i forumet. Det går ofta månader med samma problem innan det händer något.
     
    bernard likes this.
  14. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Joined:
    Jun 20, 2015
    Messages:
    1 278
    Likes Received:
    799
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Okej. Det är alltså bara så att folk inte orkar klaga mer på 2.0.
    Det är så jäkla ofattbart. Att det har blivit som det har blivit. Vimla som va Sveriges bästa operatör. Som va först med att man fick spara sin surf osv. Inga bindningstider osv.
    Sänker hela produkten & varumärket för att vara en testkanin åt Telenor.... :'(
     
    induktion likes this.
  15. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Joined:
    Aug 5, 2009
    Messages:
    1 384
    Likes Received:
    752

    MINA ENHETER

    Använder Vimla 2.0 men surfen kör jag på Telia. Ska ärligt säga att jag inte upplever några speciella problem.

    Har läst om alla fel osv men i det vardagliga har de funkat för mig.

    Ska köra min Europa tripp i mitten av juli, får se hur de funkar med roamingen då.
     
    Kingson and svenix like this.
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Någon som vet om man kan utnyttja en tipslänk och ändå ta del av Refunders återbäringserbjudande?

    Delar Vimla nät med Telenor eller hur var det?
     
  17. NiklasO

    NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

    Joined:
    May 21, 2010
    Messages:
    3 856
    Likes Received:
    2 085
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Vimla är ett varumärke som ägs av Telenor.
     
  18. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Joined:
    Aug 5, 2009
    Messages:
    1 384
    Likes Received:
    752

    MINA ENHETER

    Oftast brukar man inte kunna kombinera erbjudanden, men testa vettja [emoji1360]

    Edit:
    Detta stod på refunders sida:

    Särskilda villkor

    Återbäring ges endast till nya kunder som tecknar ett abonnemang. Återbäring ges enbart vid det tillfället som ett abonnemang tecknas. Återbäring ges ej när en tipsa-länk används.
    Återbäring ges ej i samband med butikens speciella erbjudanden.
    Abonnemanget måste fullföljas i minst 3 månader.
     
    Last edited: Jun 10, 2019
    induktion and Droid55 like this.
  19. Zawaq

    Zawaq Teen Droid Medlem

    Joined:
    Dec 9, 2009
    Messages:
    360
    Likes Received:
    68
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Jag har problem med att min data inte sparas när jag nedgraderar.
    I April uppgraderade jag från 2 GB till 50 GB och nedgraderade därefter.
    I mitten på maj får jag ett meddelande om att min data tagit slut så jag uppgraderar till 50 GB igen och kontaktar Vimlas support. Jag berättar vad som hänt och frågar också varför min faktura ser så konstig ut.
    Följande får jag till svar:
    Okej. Allt lugnt, problem händer alla.
    Idag loggar jag in på Vimla och ser att jag bara har 470 MB data kvar. Förbrukningen i maj var 8,84 GB och hittills i juni 1,59 GB.

    Vad har hänt? Kan man inte spara sin surf längre?

    Fakturorna:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  20. Larsgmb

    Larsgmb Professional Droid Medlem

    Joined:
    Apr 6, 2012
    Messages:
    2 190
    Likes Received:
    737
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Frugan har just beställt ett abonnemang hos Vimla. Hon fyllde i sitt nuvarande nummer, som hon vill ha överflyttat till Vimla.
    Men kommer Vimla ta hand om nummerflytten och avslutet hos Comviq. Eller behöver hon göra det själv?