Någon mer än jag som fått ett sms från 070 901 xx xx med innehåll typ
"Vi skulle önska att du rangordnar Vimla efter en skala från 1 till 10 där 1 är lägst och 10 är högst. Svara bara med en siffra"
Jag tänkte inte på att kolla upp numret, antog att det kom från vimla och skickade en siffra som svar
Fick tillbaks ett nytt där det stod (fritt ur minnet) att de ville att jag skulle skriva en text där jag beskrev vad jag tyckte var positivt eller negativt. Först då såg jag att sms:et inte kom från vimla utan var ett 070 nr (när jag får sms från vimla så står det "Vimla" på telefonen) och då jag var på jobbet så lät jag det vara tills jag kom hem.
Först, jag har raderat sms:et och skriver fritt ur minnet, det var ett längre sms men innehållet var att de ville ha ett betyg (och efter det en text) skickat. Jag kollade efter jobbet på vemringde och då stod det att detta förmodligen var ett marknadsföringsbolag. Alltså hade telefonnumret inget att göra med Vimla alls. Sedan raderade jag sms-konversationen.
Så om någon annan har den kvar (och då även telefonnumret) så kommer min fråga vem kom "enkäten" ifrån ?
Last edited: Jun 19, 2019