Jag är också helt övertygad om att de inte kommer hålla denna deadline, precis som de inte vid något tidigare tillfälle hållit en deadline. Vimla har lyckats med bedriften att göra förseningar till en konstform.
Ingenting verkar för övrigt ha blivit bättre sedan den tidigare "head of Vimla" fick lämna. Det var samma person som ena dagen skulle bli engagerad i communityn och återigen få bolaget att framstå som community-orienterat (från att varken ha hörts eller synts på ~3 år), för att andra dagen falla tillbaka i passivitet igen.
Här kan man för övrigt (o)roa sig med att ta del av det kapitlet i Vimlas historia: johan_vimla.
Är det någon som erfar att Vimla ändrats på något vis det senaste halvåret? Jag tycker att de är precis lika dåliga på att lyssna på sin community idag som för ett år sedan. Möjligen har supporten blivit mer responsiv?
Det blir i alla fall ytterst intressant att se hur kundnöjdheten kommer påverkas när de tvingar in alla abonnenter i 2.0 långt före dess att plattformen är mogen, och med de buggar och teknikstrul samt roamingstrul bytet kommer medföra. Därtill faller en del funktionalitet som alla redan känner till bort, som leveransbekräftelser för SMS osv.
Last edited: Aug 21, 2019