[Vimla] Tråden om Vimla

Discussion in 'Telenor & Vimla' started by Cupcakes, Oct 21, 2015.

1. Majkey

Majkey Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla!

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Okej det var lite tråkigt. Hade gärna använt wifi men där jag befinner mig i Narvik finns det inget tillgängligt. Går väl att hitta om man knallar runt lite på stan om man har tid visserligen. 29:- per dag är iallafall inget alternativ för då kommer kostnaden springa iväg fort.

2. Crown

Crown Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Du kanske skulle köpa en billig 3G/4G-puck och sätta något kontantkort med surf i den?

Denna är superprisvärd just nu:
    http://www.icahemma.se/mobilt-bredband-wifi-e5377s32-huawei-p-32821-c-1808.aspx

Kostar normalt över tusenlappen. Fördelen är då att du har "wifi" var du än befinner dig samt kan använda telefonen som vanligt för samtal och liknande. Jag kör själv med en liknande config när jag reser bort en vecka eller längre.

3. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Pratade med chatten idag igen och fick nu igång mobilnätet här i tjeckien :) måste ha varit något problem med aktiveringen av utomlands/betalsamtal som dom fixade till nu :)

Kingson and Crown like this.
  4. Kingson

Kingson Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    werfewrf.png

Jo då så att MMMMM :D :D :D :D

Bowe and Richard Johansson like this.
  5. Richard Johansson

Richard Johansson Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G3
    Telefon 2:
    Iphones 6s
  6. Kingson

Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    https://se.trustpilot.com/ kolla in. TrustPilot heter den sidan. Man lämnar omdömen om företag/firmor där.

7. Fredz

Fredz Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
    Känns märkligt att det är så stor skillnad mellan operatörerna.
    Visst har Vimla bra och trevlig kundservice och bjuder på ex påskpresenter i form av data osv men med tanke på att det har varit lite "ostadigt" ex på Mitt Vimla den senaste tiden känns det lite märkligt som sagt att det skiljer så mycket.

jnsson likes this.
  8. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Vimla uppmanar aktivit medlemmarna att lämna omdöme på Trustpilot. Då kommer en massa positiva medlemmar dit och röstar. Annars är det ofta så att det mest är missnöjda personer som hör av sig till olika omdömes-sidor, Facebook etc.
    "Verkliga", eller i alla fall jämförelsebara, siffror får man bara om man gör ett slumpmässigt urval hos de olika operatörerna.
    Men nog tycker jag själv att Vimla förtjänar ett gott betyg. Men tror inte de abdra är så dåliga som det ser ut.

bernard, Richard Johansson and jnsson like this.
  9. Richard Johansson

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G3
    Telefon 2:
    Iphones 6s
    Mmh.. Hur går undersökningen till egentligen? Jag har haft telenor i många år. Har bara någon gång varit lite sur på dom av en anledning som delvis var mitt fel. Kan inte tänka mig att Vimla är så extremt mycket bättre.

10. Kingson

Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Vimlas support är ju riktigt bra tillmötesgående. Telenor´s support är dryga. Öppettiderna är det enda jag inte är helt nöjd med hos Vimla supporten. Men man kan inte få allt :) Kostar ju pengar att ha folk som sitter där 24/7 osv.. :)

11. Richard Johansson

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G3
    Telefon 2:
    Iphones 6s
    Jag har nästan alltid tyckt att telenors kundtjänst varit toppen. Kort väntetid och snabba precisa svar.

12. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Försökte portera mitt nummer 4 ggr till Telenor. Det "roliga" var att det inte fanns några noteringar om att jag ens ville ha en portering. Det spelade ingen roll hur många gånger jag var i kontakt med dem. Till slut gav jag upp.

Comviq hade störningar i 3 dagar (ingen surf, samtal, sms/mms). Ingen som helst kompensation fick jag. Tydligen måste det gå en längre tid innan man får kompensation. Jävla clowner.

Vimla och Vimlas kundtjänst är ju ljusår före alla andra. Jag har inofficiellt bundit mig på livstid hos Vimla.

13. Crown

Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
  14. Richard Johansson

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    LG G3
    Telefon 2:
    Iphones 6s
    Diskussionen gällde att Vimla har väldigt mycket bättre betyg hos trustpilot än andra operatörer. Något som många tycker är underligt. Inte att Vimla är dåligt utan framförallt att skillnaden är så stor. För att diskutera det är det ganska sjlvklart att man behöver diskutera tidigare erfarenheter.

jnsson likes this.
  15. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

För att fortsätta på uppdateringen här:
    Korrigeringen blev felaktig. Småsak men iaf. Korrigerades med -30:- istället för -37.1:-. Påtalade detta i mail då chatten inte var öppen vid tillfället och fick detta svar tillbaka:

Register eller för att visa innehållet!

Register eller för att visa innehållet!

Som sagt, en småsak. Tycker dock att resonemanget är lite uppåt väggarna. "Finare" med nollor än negativa belopp, som man är berättigad och kan använda sig utav som kund. Det som beskrivs i mail 2, är inget som man kan se inne på Mitt Vimla heller. Så efter 3+ uppföljningar för samma problematik i mitt specifika fall, så är det inte löst ännu.

16. SHM

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    0:a på första fakturan och rabatt på andra fakturan är bättre än negativt belopp på första fakturan. Skulle du inte använda (betal-sms/samtal) 7.1 kr extra på första fakturan så skulle de bara försvinna inför nästa månad. Nu får du ju 37.1 kr rabatt totalt och det var väl det du ville i slutändan?

17. Lidback

MINA ENHETER

I praktiken så är ju den korrekta fakturan -7.1 såklart (eftersom 30:- av det jag talade om täckte till 0 på fakturan).

200:- låg min faktura på först. Då var det systemet som feldebiterade mig. Jag har 170:- i tipsa-rabatt. -30 fixade de manuellt. 200-30:- = 170:- vilket motsvarar min tipsa rabatt = 0 på fakturan. Hade man gjort korrigeringen korrekt så hade det varit 7.1:- tillgodo för mig. Som du säger så försvinner det inför nästa månad. Men fram tills dess så går ju dessa 7.1:- att användas.

En liten sak, självklart.
    Men att man motiverar att korrigera med 30:- istället för 37.1:- som det egentligen skulle vara med att det ser finare ut, är det jag ställer mig frågandes till. Har inte efter 3+ uppföljningar på detta problem fått 37.1:- i rabatt i form av korrigering. Bara 30:- i korrigeringen.

18. Crown

Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telenors-kundtjänst har väl inget med Vimla att göra? Ja, tidigare erfarenheter kan vara relevanta, men tidigare erfarenheter för andra operatörer? Nej, ser inte kopplingen riktigt i detta case.

Tycker det är synd att denna tråd fått så låg kvalité. Innan kunde man snabbt kolla i tråden om vad som var nytt, händer eller hänt och snabbt känna att man hänger med i nuet.

Men kanske bara jag som vill ha det så. Med tanke på hur det ser ut i flera trådar i framförallt delen mobiloperatörer så funderar jag starkt på att ta en paus från Swedroid. Det känns som det finns bättre forum att i så fall lägga sin tid på. Synd det då jag tyckt detta forumet hållit hög kvalite innan.

Sorry för offtopic, men det känns snart som stora delar av denna tråd till viss del är det ändå ;)

19. SHM

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Kan ge ett exempel på varför Vimla gör så. Om Vimla nu ger kunden (inte du) 37.1 kr i rabatt och fakturan landar på -7.1 kr. Kunden använder inte betal-samtal/sms den månaden och därför "försvinner" dessa 7.1 kr. Nästa månad hör kunden av sig argt till Vimla och undrar var de 7.1 kronorna tagit vägen. Som sagt, för att undvika framtida strul och för att garantera kunden rätt rabatt så ser jag bara att de har gjort rätt i ditt fall.

P.s. 170 kr i rabatt är helt sjukt. Hur lyckas man? [emoji54]

20. Lidback

MINA ENHETER

Är väl medveten om att det försvinner ungefär vid månadsskiftet. Oavsett vad så är ju kunden berättigad detta fram tills det per automatik försvinner.

I mitt fall så är det suspekta att det säger att 50:- var felaktigt pålägg och att bara 12.9:- av dessa 50 skall vara det korrekta i mitt fall, när jag uppgraderade. Fine om man från första början hade sagt att i det specifika fallet kommer det bli en korrigering med x kronor. Som det sades i chattkonversationen jag klistrade in tidigare här i tråden så framgick det att 12.9:- var den korrekta tillägget för min del vid uppgraderingen och inte 50:- som det var från början (systembugg). Kort och gott: Har man sagt en sak så ska man hålla det, tycker jag personligen.

Sen att det skall krävas 3+ påtryckningar i samma ärende för att få det som är korrekt och som sades i chatten är ju inte OK. Det borde ha varit löst för längesedan. Jag kan ju inte precis komma efteråt i framtiden och säga "Nää jag tycker inte 150:- ser fint ut som ni ska dra av mig i framtiden. Jag tycker 100:- ser bättre ut" och få rätt i det hela (Syftar på ett av mailen jag fick där det såg bättre ut med 0 än minus enligt den på Vimla jag hade kontakt med).