Vad märkligt. Varför erbjuda ett forum? Låter mer som en Twitter-kanal eller en Facebookgrupp med det upplägget.
Förtjänsten med ett forum är ju just möjligheten att samla innehåll i ett visst ämne för kontinuitet och god överblick, så att begränsa alla ämnen till 30 dagar låter minst sagt kontraproduktivt om syftet är att driva ett forum.
Det här draget innebär att man på ett ganska nonchalant vis avfärdar alla tidigare bidrag från stammisar/eldsjälar. Denna grupp kommer inte skapa nya ämnen för varje gång de önskar återkomma till ett tidigare ämne, utan förmodligen lämna forumet, då de inget får för mödan.
Vimla tycks med andra ord ha begravt tanken på att odla en konstruktiv community där det finns utrymme för någon djupare dialog med konsumenten. Tråkigt.
Rent kommersiellt kan man tycka att det borde finnas ett intresse av att föra en nära dialog med kunderna för att optimera produktutvecklingen, men det blir ju svårt att ta fasta på det om enbart en renodlad supportkanal erbjuds 
Till Vimlas försvar skall dock sägas att det inte är helt banalt att driva ett forum/en community, så viss förståelse finns för att de slutligen valt att kasta in handduken.
Last edited: Mar 26, 2021