Testade på min Pixel 6 men den hoppade ner på 3G, det är väl en nackdel med egen SoC kanske. EDIT: bad mina syskon testa också, varken min bror med Cosmo Communicator eller syster med Pixel 3 fick VoLTE under samtal.
Vimla har infört ett formulär man kan fylla i om man har problem med att samtal går direkt till röstbrevlådan även när telefonen är på och har täckning: Sms från 888, "nnn försökte ringa dig ..." även när telefonen är på. | Vimla Forumet
Prova QPTS/PDC/EFStools om du har en Qualcomm lur. Om du kan manuellt sätta Telenor/Vodaphone profil så ska det funka.
Jag får VoLTE på min Xiaomi redmi note 6 pro (som jag skrev förut) och på den Xiaomi Mi 8 jag testat, men inte på Xiaomi Mi 9 Lite. Samtliga har sedan tidigare VoLTE genom Telia/Halebop.
Xiaomi Mi 11, Xiaomi.eu rom, Volte igång efter omstart. Men tantens Samsung Galaxy S20 fungerar det inte på, finns inte ens synligt som val under inställningar.
Aj då! Då har jag väl i vanlig ordning haft tur som inte haft problem med den handfull samtal jag tagit emot under eftermiddagen. Verkar som jag bor i ett område där nätet sköter sig bättre än hos andra. Bara att tacka och ta emot. (Men surfhastigheten är, i ärlighetens namn, inte lysande här)
Haha råkade regga åt tjejen för att testa VoLTE men jag glömde att hon inte hade Iphone men såg nu att hon fick också 5 GB Extra surf :-)
Ok, om jag fattat rätt nu - Man behövde inte föranmäla sig. - Det fungerar på andra telefoner och inte bara Apple. ?
VoLTE har alltid haft en snabb uppkoppling. Det ligger i själva konstruktionen. Och nu verkar det som en del Vimla-kunder får tillfälle att testa det andra operatörer haft ett tag redan.