Virtuellt tangentbord med abc def osv på samma varsin knapp, gammaldags, finns ej?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Zenon, 15 aug 2018.

  1. Zenon

    Zenon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Gått från sony xperia - Samsung galaxy - Huawei
    Sonyn hade så man kunde välja mellan alla boxtäver separerade, lr ihopslagna som en gammal lur med fysiska knappar, abc på en knapp osv en funktion som jag älskade och där man kunde välja att skriva en boxtav för varje tryck även på abc, lr att den "gissade" vad man skulle skriva, och kunde trycka en gång på varje även för boxtav nr 2 lr 3 på knappen. Köpte samsung, hade också så man kunde välja mellan en boxtav på varje knapp, lr 3st på samma, men hade ej funktionen att man kunde välja att skriva vilken boxtav man ville genom att trycka flera gånger på knappen, utan den gissade hela tiden, vilket var drygt när man skulle skriva slang lr nya ord.. Nu köpte huawei, och verkar inte ens finnas abc på samma knapp, utan enbart en boxtav för varje knapp. Har laddat ner olika virtuella tangentbord utan att hitta något.
    Jag vill alltså ha ett tangentbord viruellt app som har både denna typen: https://play.google.com/store/apps/details?id=ssw.android.keyboardold&hl=en_US
    Och att man skall kunna välja att skriva så den känner av orden så man bara behöver trycka en gång på varje, av och på funktion för det.
    och den "nya"
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appstech.classic

    Vad fan händer??? Finns det ej?
    Måste vara på svenska!
     
  2. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Jag tror att du vill söka på t9 keyboard.
     
  4. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Precis, det officiella namnet är T9. HTC hade en förbättrad variant som jag tror kallades XT9 (Extended T9), där var det 4 knappar i varje rad istället för 3 (så det var bara 2 bokstäver på knapparna har jag för mig).

    Men T9 är ju extremt beroende av ordlista, idag tror jag det är betydligt smidigare med ett svep-tangentbord. T9 var bra när man hade fysiska knappar och kände med fingrarna var man var.