Fråga: Virus? Bugg?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid82, 6 okt 2019.

  1. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag hoppas att jag placerat tråden på rätt ställe, jag ber om ursäkt om det blev fel.

    Jag har på slutet noterat att jag då och då får konstiga notifikationer rörande Chrome och Netflix. Se bifogad bild. Den står och tuggar tills jag trycker på den, då kommer jag in på Google Play och ingen uppdatering syns, varken pågående eller avslutad. Ingen av apparna har legat i multitaskingen utan är ej öppna. Jag har en Xiaomi Mi 8 med Miui Global Rom. Jag har genomsökt telefonen med Avast Antivirus och ingenting hittades. Jag har gjort en factory reset men "problemet" kvarstår. Är det helt enkelt en obetydlig bugg och ingenting att bry sig om? Frekvensen är någon eller några gånger per dag.

    Screenshot_2019-10-06-09-00-09-407_com.google.android.keep.png
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag skulle gissa att den kanske laddar ned något beroende den har från Play Store. Min telefon brukar ladda ned "Play Security Information" från Play Store emellanåt.

    Du kan långtrycka på notisen nästa gången den dyker upp och dubbelkolla att det verkligen är Play Store som visar den. Om det är fallet och du har installerat Netflix från Play Store skulle jag säga att det nog är OK
     
    Kristy, Droid82 och bernard gillar detta.