Virus varning chrome

Diskussion i 'Xiaomi 12 / 12 Pro' startad av Vertigood, 16 aug 2022.

Taggar:
  1. Vertigood

    Vertigood Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Min fru har en Xiaomi 12 och har nyligen börjat få popups på telefonen som varnar för virus. Och det är från Chrome. Går ju inte avinstallera Chrome från telefonen heller.

    Vad jag har sökt och löst så är det oftast inte nåt virus utan bara nåt störigt som kommer från nåt jag inte förstår.

    Gick igenom några steg för att få bort detta störiga men de fortsätter poppa upp flera gånger per dag.

    Vad kan man göra förutom att blåsa rent luren helt, vilket hon helst inte vill.

    Ingen suspekt app eller nåt har installerats eller så.
     
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Troligtvis har hon slått på avisering på någon suspekt sida bara. I Chrome gå in på inställningar - webbplatsinställningar - aviseringar och ta bort allt under tillåts.
     
    Kristy, NiklasO, Heleg och 2 andra gillar detta.
  3. Vertigood

    Vertigood Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    De enda som var tillåtna var Google och nån som heter percent-table.com ..Ingen aning vad det är men jag testar ta bort den aviseringen.
     
  4. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Jag de har oftast något random namn, om de börjar trycka ut notiser ett jag efter att man godkänt notifikationerna.
     
    bernard gillar detta.
  5. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 650
    Mottagna gillanden:
    2 012

    MINA ENHETER

    Jag googlade på det och tittade på den cachade versionen av sidan. Det ser ut att vara en sida som ska hjälpa med att räkna procent.
    I bästa fall är det en sida som någon satt upp för att försöka tjäna pengar på annonser. Men kanske mer troligt så är den sida som är gjord för att sprida fuffens som notifieringarna du sett.
     
    Kristy gillar detta.