Fråga: Visa mer kontaktinfo (företag) vid inkommande samtal?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av magnusson88, 30 apr 2012.

1. magnusson88

magnusson88 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Har sökt men hittar inget som kan hjälpa mig.

Har skaffat mig en Note och ska ha den först och främst i mitt arbete. Jag har synkat alla mina kontakter från mitt outlook exchange konto. Alla mina kontakter/kunder är inlagda med namn, nr och med vilket företag personen jobbar på.
    I den inbyggda kontaktboken ligger kontakterna sorterade efter namn, och går man in på en kontakt ser man även vilket företag han jobbar på.
    Problemet är när det ringer till mig och det ända jag ser är tex Jocke och ett telefonnr, vilket gör att jag inte har någon aning vilken Jocke det är eftersom jag inte ser företagsnamnet.

Min fråga är helt enkelt om det på något sätt går att få så att det står det inlagda företaget också när jag får ett inkommande samtal. Har kollat efter appar och i inställningarna men lyckas inte hitta något.

Vet att det finns appar som söker upp, t ex vem ringde mfl. Men alla har ju inte sin telefon registrerade på sitt företag.

Känner inte för att döpa om några hundra kunder med deras företagsnamn som förnamn bara för att veta vem det är som ringer. Allt ligger ju dessutom så snyggt i outlooken nu..

Tack på förhand!

2. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Det finns ingen sådan inställning som jag känner till. En ful-lösning vore ju att ta ett kort på företagsloggan om du nu är resande säljare och sedan spara bilden på respektive kontakt.

Se det som ett ypperligt tillfälle att besöka alla dina kunder.

Eller skriv ned namnet på en lapp och fota den ;)

3. magnusson88

magnusson88 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej det var ju synd. Har faktiskt funderat på att göra som du säger, men det känns dock som det också kommer ta väldigt lång tid, haha.

Är det någon som har några andra idéer så är det mycket välkommet! :)

4. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 357
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Testa Vem Ringde. Det visar företag om jag inte minns fel. Men det funkar väl kanske inte så bra med växelnummer och så.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

5. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Ja precis, fullösningar som nummerpresentatörer kanske hjälper. I många av nummerpresentatörerna kan man välja att visa en informationsruta även för befintliga kontakter... det måste väl gå att välja att använda "lokal information"? Känner tyvärr inte till någon sån app men det känns intuitivt som att det borde gå att lösa på det sättet. Möjligtvis True caller eller vem ringde?

6. ceda

ceda Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem!
    Det är faktiskt ganska dåligt att det inte går att ställa in vilka fält som skall synas vid inkommande och utgående samtal... Att företagsnamnet inte är sökbart (i dailern) är precis lika dåligt! Man måste gå in på kontakter först.

Meddela gärna om du hittar lösningen.

7. snajk

snajk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vemringde löser detta problem ganska bra. När exempelvis min farsa ringer från sin jobbmobil så får jag upp hans namn och bild från kontakterna men företagsnamnet och dess adress från Vemringde.