Visual development tools?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av DV7, 23 jun 2012.

1. DV7

DV7 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja! Pga brist på saker att göra för några månader sen så försökte jag ge mig in på app-development. Saken är den att jag kan ingeting om java. Har aldrig läst det i skolan... Hello world mha guide gick utan problem, men när jag kom till svårare grejer så gick det inte alls lika bra.

Ett exempel är att jag började från början och tänkte göra en app där det finns 3 knappar. knapp1 öppnar Sveriges flagga, knapp2 öppnar Danmarks flagga och knapp3 öppnar Norges flagga. Ja, ni vet, inte så komplicerade grejer egentligen. Men jag fick helt enkelt inte knapparna att fungera. Jag fick fram knapparna på emulatorn, men när man trycker på dem så händer inget.

Gav upp och nu, efter ett par månader så vill jag testa igen. Det jag undrar över är, har ni tips på visual development tools? Dvs att jag inte behöver skriva alla komplicerade koder i eclipse, utan man har tools som man klickar på, drag&drop osv. Helst gratis eftersom om jag är så värdelös så att jag inte får något bra att funka, så känns det inte värt att lägga ett par hundralappar när man är en fattig student som jag...

TL;DR: Eftersom jag inte har en aning om java-programmering så undrar jag om det finns några gratis visual development tools som man kan använda istället för att skriva komplicerade koder.

Tack på förhand!

2. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Om du verkligen inte alls vill ge dig på att skriva kod så är nog Google App Inventor det närmsta du kommer.
    Annars är det läsa, trial and error och fråga som gäller.

3. DV7

DV7 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nja, håller mig helst borta från kod, kommer ta alldeles för lång tid till att bli bra.

Ok, ska ta mig en titt på den samt basic4android trialversionen som jag hittade efter en del googlande...

Om nån känner till ett program där det går att programmera visuellt, så är det bara att slänga in en kommentar!