Fråga: Vitt på svart/svart på vit

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Prelow, 3 jun 2013.

  1. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Har sett flera videor där tex. samtalsdialern är vit med svarta siffror. Hur fixar man så att det blir så?

    Tack på förhand!:)
     
  2. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Tror att det är USA-modellen som har det så. Går väl möjligtvis att fixa om man flashar in en annan rom.
     
  3. Stoffiss

    Stoffiss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    NVM -.-
     
    Last edited: 3 jun 2013
  4. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Är du säker på att det är så? Har för mig att jag sett vita menyer i ett flertal reviews på s4an.
     
  5. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Seriöst.. Om du tror det så är du inte så smart.
    "Hej Samsung heter vi. Vi kan inte tillverka en skärm utan ett speciellt litet problem som vi kallar för smearing. Som tur är så kan man inte se detta om menyerna är vita, därför har vi nya vita menyer på kommande flaggskepp, smart va?! Men vi tar bort de vita menyerna till fördel för de klassiska svarta sen, för vi vill inte fortsätta dölja problemet när den börjar säljas till kunderna.. Det känns liksom onödigt."

    Det var bara en tidig version av TW som de aldrig släppte i skarp version. De testar sig ju alltid fram på det viset för att se vilket de anser funkar bäst.

    Detta beror på att Samsung skickar ut recensionsexemplar till exempelvis tidningsredaktioner och nyhetssajter för att de ska kunna testa produkterna och skriva om dem. Dessa recensionsexemplar har ofta ej slutgiltig mjukvara. Alltså har de haft samma testmjukvara i sina recensionsexemplar som de hade under presentationen av S4an i New York.
     
    Last edited: 3 jun 2013
  6. Whrizler

    Whrizler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Njae, lite fel har du där. Inställningar, min enhet, tillgänglighet. Bocka i: negativa färger
     
  7. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Ja men nu är inte det riktigt rätt!
     
  8. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Ja men tack för hjälpen, nu blev det ju riktigt nice! Så jävla snyggt med blå aliens i kontaktboken! Som jag har letat efter "blå aliens-funktionen"! Du har räddat dagen! :D
     
  9. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Jo vet om att man kan göra så men jag snackar om endast menyer samt samtalsdialern :P Inte hela telefonen
     
  10. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Du blir bara mer och mer dryg för varje gång jag sett ett inlägg du skrivit.
    Skulle inte förvåna mig det minsta om det var så att de använder vita menyer just för att man inte ska se smearingen. Framförallt då jag själv tror att det inte är någonting som är ett mjukvarufel utan bara ett hårdvarufel på just skärmen.

    Man behöver inte vara dryg varje gång man skriver ett inlägg bara för att man sitter bakom en datorskärm.
     
  11. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Det blir inte drygare än vad du som läser mina inlägg vill att det ska vara. Mitt inlägg var menat med glimten i ögat och lite skämtsamt, men om du tolkade det som drygt så ber jag om ursäkt. Dock står jag fast vid att det inte är logiskt att de skulle ha valt att ha vita menyer under presentationen för att dölja smearing, för att sen ha svarta igen när det är dags för release.. Påstår man att det troligen är på det viset så påstår man samtidigt att Samsungs ingenjörer är korkade.
     
    Tråget gillar detta.
  12. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Måste först och främst hålla med föregående talare att det du skrev tidigare faktiskt kunde uppfattas som drygt....
    Med det sagt håller jag med dig till fullo.
    Vore ju faktiskt jävligt konstigt om man från Samsungs sida helt plötsligt sket i felet när det var dags för release. Pease out!!! :P
     
  13. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Alltså precis som du antydde att Stoffiss "inte var så smart" mao.

    Förresten så tycker jag inte alls att det är speciellt konstigt att man inte vid den första visningen av en ny flaggskeppstelefon vill visa upp en av de absolut största bristerna genom de svarta menyerna. Sen att man på Samsung förstår att felet kommer att uppmärksammas i vilket fall som helst så kanske man helt enkelt använde sig av svarta menyer i vilket fall.
    Vad har du annars för "förklaring" eller gissning på varför man använde sig av vita menyer på förhandsvisningarna? Du tror bara att det var en ren slump, eller?
     
    Last edited: 5 jun 2013
    Stoffiss gillar detta.
  14. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Jag har ju skrivit ner vad jag tror är anledningen till att de hade vita menyer, så varför frågar du om det?

    Tapatalkat från min Galaxy S4
     
  15. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    För att jag ser det som lika osannolikt att det skulle vara en tidig modell av TW som bara "råkar" innehålla vita menyer som att det faktiskt är gjort för att inte visa upp felet med smearing.
     
  16. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Kan du hänvisa till var jag nämnde något om att de skulle "råkat" ha vita menyer? Som jag minns det så skrev jag att de testar olika design för att komma fram till vad de anser passar bäst.
     
  17. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag har inte sagt någonstans att du skrivit att de skulle ha råkat använda vita menyer. Jag menar bara att det är osannolikt att menyerna skulle varit vita av den anledningen att de testar olika designer, än att just för att slippa visa upp ett problem. Framförallt då Samsung, vad jag vet, aldrig använt sig av vita menyer förut. Speciellt inte på en Amoled-skärm som tjänar sitt stora syfte just med svarta "färger".
     
  18. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Innan du skrev detta svar, så hade jag skrivit ner min teori. Förstår du att jag tycker det är märkligt att du ens frågar?

    Detta var ett svar till mig, eller? Du citerade mig så jag tolkade det så.

    Jag har inte sagt att du sa det heller.
    Men om du nu ska antyda (se andra citatet) att jag påstod något sådant så får du ju köpa att jag ifrågasätter varför du tar upp det, inte sant?

    Och likaväl som du menar att det är osannolikt att de testar olika designspråk så menar jag att det är osannolikt att de valde vita menyer vid pressvisningen för att dölja ett problem med skärmen om de ändå tänkte lansera produkten med de svarta menyerna. Som jag nämnde tidigare så måste man ju tycka att Samsungs produktutvecklare är korkade om man påstår att de ville dölja problemet vid pressvisningen, men struntade i att fortsätta dölja det vid lansering. Du kanske tycker de är korkade och då blir ju allting logiskt, för jag tycker inte som du men jag antar också att de är rätt smarta.
     
    Last edited: 7 jun 2013