Vkworld S8

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Mannbergo, 5 okt 2017.

  1. crdr

    crdr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vad snällt av dig!
    Har provat med tre andra kameror nu. Samma resultat
     

    Bifogade filer:

  2. crdr

    crdr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    eh hahaha nattens stördaste problem löst med hjälp av deras support
     

    Bifogade filer:

  3. crdr

    crdr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  4. crdr

    crdr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2013
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    UPPDATERAD RECENSION

    Positivt: Skärmen (med allt vad det innebär med färger, upplösning, storlek osv), täckning/mottagning, snabbhet, knappar, ljud, kamerorna (plus att när jag inte fattade selfiekameran så fick jag mycket snabbt hjälp via deras support)

    Leveranstiden var snabb. Konstigt nog gick det fortare att skicka den till sverige, än det tog Postnord att skicka den genom sverige till mig.

    Det som jag kan klaga på är följande:

    Innan jag köpte den var jag mån om att kolla så den skulle ha 3,5 stereouttag. Inte usb-c/bluetooth-måste alltså. Jag kollade uppenbarligen inte på tillräckligt många sidor, eller som i det här fallet på fel VKworld S8 - Specifications där det ju tydligt står att det är 3,5 jack (har uppmärksammat dem på det). (edit. Nu verkar de ha uppdaterat techspecen på de sidor där jag hade kollat)

    När jag först fick den blev jag positiv överraskad av det redan var påmonterat extra skydds"glas" på displayen (+ följde med två extra) och för att det följde med silikonskal. Dock insåg jag efter ganska kort tid att skärmskydden är väldigt lättrepade så behöver redan byta efter bara nån vecka. Och, jag har haft silikonskyddet på hela tiden men det är redan flera sprickor på baksidan av telefonen. Visst, jag skulle haft "pärm"skydd på från början och kanske inte förväntat mig nåt annat av en grej gjord av glas, men ändå. Inget att knäcka nötter med riktigt.

    Jag hade förväntat mig mer batteritid. Hade Lenovo p2a42 innan och den höll mycket mycket längre, trotts lite mindre batteri, men så hade den också mindre skärm. På den hade jag också nån väldigt lättviktig custom rom. Det spelade säkert också stor roll.
    Den laddar ju fullt fort dock.

    Jag var på Kjell & co och skulle köpa mig en extra laddkabel igår. Det visar sig att Vkworld:s "usb-c" inte är vad det ska vara. Varken butikens egna, eller Samsungs usb-c kontakter passar i telefonen. Så jävla dåligt!!
    De utger sig för att ha usb-c jack men det stämmer alltså inte. Förmodligen måste ny laddare köpas från dem, från Kina.
    Jag ångrar att jag köpte denna telefon. Falsk marknadsföring. Jag ska höra vad deras support säger.

    Den frågar gång på gång efter vilken launcher jag vill använda trots att jag väljer Nova always.
    (Men detta kan jag lösa på nåt sätt eller hur?)

    En liten del av översättningarna eller formuleringarna i deras android stämmer inte helt. Kanske de anlitat en billig tolk från ett fjärran land :)

    Ny update ska strax installeras. Den ska tydligen förbättra batteritiden, kameran och nån bug. Känns positivt med update haha, det är väl inte alla kinamobiler som får det har jag förstått? Den hottar säkert upp

    Jag väntar ivrigt och hoppas den ska komma upp på XDA och att det ska komma custom roms.
    Det skrivs väldigt lite om den överlag vad jag sett. Skumt.
     
    Last edited: 3 feb 2018
    bernard gillar detta.