VNC

Diskussion i 'Frågor och support' startad av dt52810, 17 apr 2010.

  1. dt52810

    dt52810 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tjena! Min första post, kan ha tagit fel på forumdel isåfall ber jag om ursäkt och att den flyttas.

    Gjorde en sökning på VNC men hittade inget, därför tänkte jag fråga lite om detta. Jag har en HTC Desire, (är nybörjare med android)

    Jag kör ubuntu + gnome på min workstation, som VNC server är det x11vnc och klienten på telefonen är AndroidVNC.

    Detta funkar bra, att ansluta och se skrivbordet m.m, dock tycker jag den är väldigt seg att hantera när man är inloggad.

    Körde speedtest.net och fick 3731 kbps i dn-hastighet vilket får väl anses bra för 3G.

    Är det pga 3G hastigheten som det går segt, det kan ex.vis ta ett par sekunder att växla fönster remote, någon annan som kör detta och kan bekräfta att det *ska* gå så pass sakta. (min hemlina är 10/100 BBB)
     
  2. Jack Bohlen

    Jack Bohlen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Det är helt normalt, om du vill speeda upp det lite så kan du dra ner på färgerna, skippa bakgrundsbilden osv.
     
  3. dt52810

    dt52810 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tackar för svar! Jag ordnar dom inställningarna.
    Verkar bli mycket dötid i taxin idag efter de som vaknat på fel adress skall hem, så man kan leka lite! :)