Vodafone "original/vanilla" 1.5 till CM 4.2.x

Diskussion i 'Magic' startad av bjoli, 18 nov 2009.

1. gumster

gumster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har nu testat i ett par dagar med att få igång cyanogen men hamnar i samma boot loop. Kör med MLIGN-MagicV1.1-32A och det funkar faktiskt bra med Sense på Magic.
    Men är ändå sugen på att få in nåt Donut ROM så om ni har några mer förslag så är jag tacksam :)

Fattar inte varför jag får dom här felen, har verkligen testat alla alternativ med samma resultat

2. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gumster:
    Det här låter konstigt.... Har du tagit alla instruktioner från den här guiden? Kan du skriva en kort steg för steg hur du gör?

3. gumster

gumster Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag gav upp att få CM att funka.
    Testade en annan 1.6 rom som jag hade samma problem med innan jag fick denna att fungera:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=609714

Har kört utan omstarsproblem i två dagar nu.

Har följt instruktionerna och säkert lagt ner en veckas tid på att söka igenom forum efter en lösning. Vet inte om det är nån ovanlig hårdvara i min magic?

4. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag har problem med att process com.google.process.gapps krashar vid market och gtalk. Detta är ett problem som tas upp på en mycket bra guide-sida;
    https://wiki.ousli.org/index.php/Vodafone_HTC_Magic_(32B)_to_latest_CyanogenMod_ROM#pr

Dom förespråkar en annan 1.6-ROM än den som föreslås i denna guide, har sätt samma förslag på flera sidor.

"I got this error because I installed HTC_ADP_1.6_DRC83_rooted_base.zip first and update-cm-4.X.X.X-signed.zip after.
    The right sequence is DRC83_base_defanged.zip first and update-cm-4.X.X.X-signed.zip after"

5. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

PMa Bjoli så kan han ändra i guiden..

6. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det står i början på guiden: "Från en Vodafone "original/vanilla" 1.5 till CyanogenMod 4.2.x."

Men jag har fått uppdateringen för 1.6 till min Vodafone-Magic. Innebär detta att jag inte kan följa guiden?

7. Galaxy

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Guiden behöver uppdateras lite.. filerna som det länkas till är gamla versioner av cyanogens mod.

Amon RA´s senaste Recovery: RA-sapphire-v1.5.2 Tanka hem den som passar din lur.

HTC Android 1.6 base image hittar du här: DRC83_base_defanged

Cyanogens senaste version hämtar du här CM 4.2.13

Annars kan du nog följa guiden.

Last edited: 18 jan 2010
  8. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Uppdaterade första och andra posten lite men vet inte vad det är för länk till kernelpatchen för 32A. Vill inte ändra recovery eftersom jag inte vet exakt hur den nya ser ut och då kommer kanske inte stegen stämma.

9. Galaxy

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Här är länken till kernelpatch tråden på xda.

Amon RA´s nya ser mer eller mindre ut som den äldre versionen..

10. bjoli

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Ok, har ändrat lite till så nu tror jag det ska gå att lösa allt utan att behöva googla ihjäl sig :) Tack för hjälpen!

11. Galaxy

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Ok medans vi håller på att uppdatera så kan du lägga in detta under USB drivrutinen då många inte får det att fungera.. på detta sätt tar SDK´n hem drivrutinerna själv.

Gå till C:\android-sdk-windows och klicka på SDK Setup (grön android) och låt programmet starta… gå sedan till >Settings< och Bocka för Force Https://.. Gå sedan till >Available packages<och Bocka för Https://... länken och sedan klicka på >Refresh< så får du upp en lista.. Bocka för Usb Driver Packages och sedan Klicka på Install Selected…Bocka för Accept och sedan Install Accepted.. så nu är USB drivrutinen installerad. Du borde sen en mapp som heter usb_driver i android-sdk-windows mappen.

12. bjoli

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Sådär, lånade din text rakt av :P

13. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nu har jag följt guiden och fått en (så långt jag kan se) fungerande Cyanogens-rom på telefonen.

Vad jag undrar är om det är några filer man bör ta vara på nu efteråt, tex backupen man skapar i början, i fastboot, vad hände med den?

14. Galaxy

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Din nandroid backup hamnar på sdkortet under mappen nandroid.. den kan du säkerhetskopiera till datorn.

Jag gör alltid en nandroid backup och sedan kopierar jag hela sd-kortet till datorn vid varje uppgradering av cyanogens rom.. alltid bra att ha.

15. Duzii

Duzii Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej
    Installerade cyanogenmod och nu kan jag inte hitta mitt trådlösa nätverk, andra nätverk i byggnaden hittar jag utan några problem men inte mitt. Hade vanilla innan denna rom.

EDIT: Problemet löst. Tog hjälp utav den här tråden på XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=576575

Last edited: 26 jan 2010
  16. wonir

wonir Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har drabbats av en "prefect SPL". Vad jag har förstått går detta att lösa med ett "goldcard". Men hur kan jag återställa till "orginal" igen om det skulle behövas? Kan ju inte ta en nandroidbackup innan jag gör något med telefonen som det är nu.

Btw: tack för en kanonguide.