Fråga: Volymknapp på HTC sensation - köpa?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av starcrazy, 10 jul 2012.

  1. starcrazy

    starcrazy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag undrar om någon har köpt volymknapp för HTC sensation och kan tipsa mig om var? Jag har bara hittat Euromobile.se som säljer knappen och HTC säljer den inte. Kan tyvärr inte lämna in mobilen.

    Dessutom undrar jag om det är bara att lägga dit knappen eller om det behövs limmas någonstans? Eller skulle någon kunna rekommendera en annan lösning till en lossnande knapp? Limmade nämligen fast knappen i "mittenstolpen" i skalet men nu har jag det problemet att neråtknappen alltid är intryckt och så fort jag startar telefonen med skalet på så kommer jag till "reboot-sidan" istället.
     
  2. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag lämnade in min mobil på service då min volymknapp lossnade. Det dom gjorde var att byta skalet, förmodligen gick inte volymknappen att återanvända. Mitt skal var sedan jag köpte det lite ojämnt (en liten buckla under kameran) och därför tackar jag för att dom bytte ut hela skalet. Allt gick på garantin :-) så det blev inga kostnader.
     
    starcrazy gillar detta.
  3. starcrazy

    starcrazy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle väldigt gärna vilja lämna in telefonen men eftersom jag råkade tappa den i vatten så har jag ingen garanti. Det syns tyvärr på mobilen.