Volymkontrollen kommer upp hela tiden vid Bluetooth-anslutning

Diskussion i 'Galaxy S9' startad av Peacekeeper1111, 7 jan 2019.

  1. Peacekeeper1111

    Peacekeeper1111 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Ber om ursäkt på förhand om detta är fel forumdel, detta är mitt första inlägg.

    Jag har en Samsung Galaxy S9 och sedan jag köpte den har jag haft ett problem som jag inte brytt mig om att kolla, men idag var det så irriterande så jag känner mig tvungen att äntligen åtgärda det. Detta är ett problem som också hände mig med S7 Edge efter en uppdatering som släpptes i somras, så det verkar inte vara bundet till just S9, utan till operativsystemet som helhet.

    I alla fall,

    När jag är ansluten till en ljudkälla via Bluetooth verkar min volymkontroll glitcha. Det är nämligen så att varje gång ett ljud uppkommer, kommer volymkontrollen upp och volymen går ner en enhet. Detta påverkar ju egentligen inte ljudet då en ynka enhet gör knappt någon skillnad, men problemet är att detta händer varje gång ett "nytt" ljud uppkommer på telefonen, vilket gör det ganska irriterande när den åker fram hela tiden. Här är två exempel för att illustrera vad jag menar;:

    Exempel 1:
    Jag ansluter min Bluetooth till högtalaren. Jag slår på en låt eller ett Youtube-klipp. Cirka en halvsekund senare kommer volymkontrollen (för förtydligande menar jag den "rullgardinen" som kommer ner från toppen av skärmen, samma som om du trycker på sidan av telefonen för att sänka/höja, där står det också vad ljudkällan jag är ansluten till heter) och volymen går ner en enhet. Stoppar jag musiken händer inget, men slår jag på den igen återupprepas processen.

    Exempel 2:
    Och det är här egentligen störningsmomentet börjar, hade inte detta hänt hade det inte varit något att bry sig om.
    Har jag på musiken på t.ex. Spotify och är inne i vilken app som helst som ger ljud, säg Messenger och börjar skriva något och "knapptryckningarna" ger ljud ifrån sig, så börjar den där volymkontrollen att åka fram varje gång jag skriver. Jag behöver inte ens ha någon musik på egentligen, det räcker med att luren är Bluetooth-ansluten till en enhet och jag spelar upp något på Snapchat eller Instagramstory som har ljud så åker den där grejen upp igen.


    Detta är väldigt irriterande då ibland vill man snabbt trycka på något längst upp på skärmen och volymkontrollen är "i vägen" och man måste vänta tills den försvinner.
    Jag har prövat Googla på detta och hittar verkligen ingen hjälp (förvisso svårt att formulera detta på engelska i en googling).

    Tacksam om någon vet hur jag löser detta!