Vsett 9+ vs?

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Gargo, 10 maj 2022.

  1. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Tja.
    För närvarande åker jag runt på en Zero 9 men tycker att den är för slö och lite för dålig dämpning fram. Jag skulle köpt en Vsett 9+ idag men den är slut på eweels och dom har bäst pris. Vad skulle ni rekommendera som alternativ runt 10-15k? Jag pendlar på mina Scooters så dom behöver gå att ta med på tåget. Väger ca 95kg.
     
  2. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 087
    Mottagna gillanden:
    1 220
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Halloj!

    Skulle kollat med grabbarna på: Erniescooter – Av Scooterälskare, för Scooterälskare!
    Köpte nyligen en Vsett 10+R av dom och har inget annat än fått toppenservice, rekommenderas varmt!

    För övrigt kan jag rekommendera Vsett som scooter, det är en helt annan grej än Zero enligt mig.
    Tidigare hade jag en Zero10X som blev stulen tyvärr!
     
    Gargo gillar detta.
  3. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Tackar för tipset :)
    Det är lite synd att dom är några tusingar dyrare än E-Weels.
    Finns det mer Svenska sidor man kan köpa ifrån tro?
     
  4. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 087
    Mottagna gillanden:
    1 220
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Hör av dig till dom och se om dom kan matcha priset vet jag, dom är inte omöjliga. Har handlat 1 gång på E-wheels och aldrig mera. Dålig kundservice i mina ögon generellt, är inte ensam om att tycka det heller.
     
    Gargo gillar detta.
  5. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Kan bara skriva under på dålig kundservice från E-Wheels. Jag ställde lite frågor den 10e och har fortfarande inte fått svar! Det blev slutligen en Vsett 8+ från dom då storleken på Scootern passar mig mer för pendling samt att det räcker med 2x600 watt för tillfället. Dom körde dessutom lite rea så att priset var bra.

    Men nu till det tråkiga! När man lägger beställning så kan man välja att hämta Scootern själv i gbg (se bild). Det står klart och tydligt att man kan hämta omedelbart! Men kan man det? Nej! Jag har fått ett mail på att min order behandlas och att det kan ta upp till 4 dagar innan man får mer information om order. Detta gör mig riktigt irriterad då dom inte svarar på mail tillräckligt snabbt samt att dom inte har någon som helst telefonsupport...

    upload_2022-5-12_12-2-32.png
     
  6. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Jag chansade och åkte ner till GBG för att se om jag kunde hämta ut min Scooter. Där möttes jag av en riktigt trevlig person som genast såg till att fixa fram min Scooter så att jag kunde få med den hem direkt. Dom ursäktade sig också för den långa svarstiden på mail som dels berodde på sjukdom samt att dom inte hade telefon pga att dom byter telefonsystem. Dom hade givetvis en härlig backlog till följd av detta.

    Summan av allt är att jag känner mig nöjd och skulle gladeligen handla där igen. Det är min andra Scooter jag köpt av dom.

    Ha det fint alla
     
  7. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Och vad tycker jag så om min Vsett 8+? Riktigt stark acceleration! Svårt att inte få framhjulet att spinna trots mina 95kg. Backar som jag kommit upp i ca 15kmh på Zero 9 kan jag nu starta mitt i backen och komma till toppen i över 30kmh så den går helt magiskt bra.
    Den hade dock varit ännu bättre med luftfyllda däck. Är asfalten bra så är det ingen skillnad men är den grov så känner man det. Fjädringen är helt underbar. Rekomenderar starkt denna Scooter.