Problem: Walkman appen kass?

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av doomenicer, 29 mar 2013.

  1. doomenicer

    doomenicer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har jätteproblem med walkmanappen! Jag har tagit bort musiken som följde med i mobilen och efter det har jag lagt in några mp3or på telefonens minne, typ 50 st. Har även lagt in en ljudbok på telefonen. Ljudboken består av 130 st mp3or som alla heter sitt unika nr typ 0511, 0512, 0513 osv... Nu har jag 180 låtar totalt inne i walkmanappen. Nu kommer det RIKTIGA problemet! Nu heter inte låtarna olika nummer längre! Nu ser det ut som att det är riktiga artistnamn med riktiga låttitlar på alla 180 filer! Mina låtar som jag lagt in känner jag ju igen så de stämmer ju men de filerna från ljudboken har artistnamn som jag aldrig hört talas om! Hur kan detta komma sig?

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     
  2. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Skulle nog rekommendera dig att köra med PowerAmp istället, Walkman appen var den första jag bytte när jag fick telefonen :)
     
  3. doomenicer

    doomenicer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har kört Poweramp och den funkar kanon men vill ändå veta vad som gör att detta problem uppstår. Problemet är bara i Walkmanappen, och inte i någon annan mediaspelare..

    Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
     
  4. Airborne

    Airborne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ja, jag har också problem med walkman appen. Den klarar inte mina wma-filer har både mp3 och wma filer i musikbiblioteket och ingen större lust att rippa om alla wma-filerna till mp3.

    Kör jag PowerAmp så klarar den alla filerna men istället uppstår då ett annat problem.

    Kör ju blåtand via Sony MW1 och kör jag walkman appen så syns låttitel som vanligt på mw1 displayen. Kör jag däremot med poweramp så visas ej titlarna.
    Har senaste firmware på mw1, testat ändra poweramps inställningar utan framgång.

    Kör jag poweramp på min Samsung note fungerar låttitlar i mw1 perfekt så det är bara i Z-telefonen den strular och walkman appen fungerar det ju med i Z så frågan är var felet ligger?

    Verkar vara någon sorts kollision mellan musikapparna för ibland startar musiken av sig själv på blåtands headsettet, och har jag kört walkman appen så ligger låttiteln kvar i mw1 displayen även när jag kör poweramp och detta trots att start/stopp av musiken samt byte av låtar fungerar.

    Verkligen helt mysko problem, hoppas dock att överföringen av låttitlar från poweramp kan lösas för det är en bättre musikapp i övrigt.Dock är det irriterande när man inte kan se vad som spelas.
     
  5. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Den info Walkman går på för att ladda ner rätt data från nätet baserar sig nog på de taggar som finns i dina MP3 file skulle jag tro. Om så är fallet, så är kanske dina böcker helt enkelt feltaggade.

    Det är i alla fall vad jag tror kan vara ditt problem.

    Kan vara värt att köra dina musik resp. ljudböcker i en MP3 editor (t.ex. gratisappen audacity) och jämföra innehållet och om möjligt korrigera.
     
  6. ymmij23

    ymmij23 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag tror att problemet kan ligga i det inlägget ovan skrev om.

    Själv älskar jag WalkMan appen, och har inga planer på att byta. Mycket pga ClearAudio+ funktionen. Om någon vet hur man ställer om EQn så att den får samma inställning som CA+ får ni gärna hojta till!


    Felstavningar, särskrivningar och annat trams skylls på TapaTalk
     
  7. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag tror snarare att den går på innehållet i musiken, ungefär som med TrackID. I alla fall så läggs inte informationen in i mp3-filen utan vid sidan om i en egen databas. Jag skulle väldigt gärna vilja veta hur man kommer åt att redigera den på ett smidigare sätt än per fil som man kan göra i walkman-appen. Jag skulle även vilja veta hur man får dit en bild på artisten i artistlistan. Använder man den automatiska musiktjänsten så kan den lägga dit en bild där.
    Problemet med den där tjänsten är att den ibland gissar fel och lägger dit information och bild från en helt annan låt, skiva eller artist till och med, och det är då ganska svårt att ta bort den felaktiga infon. Dessutom har spelaren en del hyss för sig. Jag har en mapp kallad "Blandat" där jag slängt in en massa blandat mp3, ibland dåligt taggat och ofta när det bara finns den låten med den artisten, så att det känns omotiverat att skapa en ny mapp. Då får walkman-appen för sig att ge den album-namnet "Blandat", men eftersom den fortfarande skiljer på olika artistnamn så resulterar det att jag får en väldigt lång lista med album med namnet "Blandat" i album-listan.