Problem: Watch 5 pro

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 5 (Wear OS)' startad av Triksson, 14 okt 2022.

  1. Triksson

    Triksson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har en Galaxy Watch 5 pro och en Fold 4.

    Konfigurerade enligt följande.

    eSim Telenor i Fold 4, eSim telenor i Watch 5 pro, Buds Live
    Har flera problem med Watch 5, Min tanke var att ha telefonen och klockan sammankopplade. När jag exempelvis har telefonen i fickan, eller nån annanstans så vill jag svara klockan (sms och telesamtal)

    Problem 1.
    Buds Live sammankopplad med klockan.
    Klockan sammankopplad med telefonen.

    Samtal in/ut går ej via Buds Live utan ljud kommer i klockan.
    Stänger av koppling klocka - Telefon,
    Nu kommer samtal in/ut i Buds Live. Men inga SMS går fram när klockan är frånkopplad telefonen trots full mottagning i klockan

    Kontentan är att varken Buds Live eller någon annan blåtands hörlur fungerar då klockan är ansluten till telefonen. Har testat med 5 olika märken/modeller

    Problem 2
    Ansluter Buds Live till telefonen.

    Samtal in/ut från klockan kommer nu i Buds Live, men....... Det går inte att lägga på via klockan då "röda luren" saknas. Samtalet måste läggas på via telefonen.

    Själva iden med klockan är ju att då klocka - telefon är för långt ifrån varandra så skall klockan gå att använda fullt ut eftersom den har eSim men SMS funkar inte då.

    Jag vill ju kunna svara i klockan och ljud skall gå ut i lurarna även när klocka - telefon är sammankopplade.

    Ha provat med reset på telefon och klocka.
    Kollad att aviseringar är ok i klocka för appar (Meddelanden)
    Tömt cache / data i appar på telefon / klocka.
    Inloggad med samma konto på klocka/telefon

    Ringde Samsungs bedrövliga support och fick svaret att ovan skall fungera och att jag måste lämna in lurarna för felsökning trots att jag berättade att detta sker med "alla" lurar
    Fick tillbaka lurarna efter en månad, med kommentaren att det var fel på dom, och här var ett par nya. Testade direkt i butiken, och se där, exakt samma problem Lurarna reklamerades och jag fick pengarna åter.

    Nästa steg är att skicka in klockan, men jag är nyfiken på om nån mera än jag har detta problem, observera att det måste var Watch 5 Pro LTE med separat esim i både telefon och klocka