Fråga: WeakSauce + firewater

Diskussion i 'One M7 (2013) - ROM-filer och utveckling' startad av mbs, 31 mar 2014.

  1. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Hej,

    Nån som har testat, eller vet om det går att köra WeakSauce och firewater , utan att "blanda in" HTCDev (slippa låsa upp bootloadern) för att få till root och s-off?
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Nu har inte jag testat detta personligen men på firewaters hemsida finns det instruktioner för hur man gör en sk. temproot för att fixa s-off.

    När du sedan har s-off kan du använda originalrecovery för att roota telefonen.
    Och sedan om du vill kan du använda root+s-off för att låsa upp din bootloader med hjälp av ett kort kommando i kommandotolken.

    Men testa firewater temproot. om det inte funkar så händer inget särskilt annat än att det inte går :)
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    ska bara förtydliga att du inte behöver ha den upplåst för att köra med deras temproot

    "This method may allow firewater to work on a fully stock/htcdev locked device. "

    Så det där weaksauce lär ju inte behövas då firewater temproot är exakt samma sak. Fast designat för att fungera med firewater, av firewater . hehe