Webbrowser och bookmarks

Diskussion i 'Applikationer' startad av Nerre, 20 apr 2010.

1. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Vad har folk för rekommendationer där?

Dolphin browser verkar många använda men den använder inte Androids normala bookmarks (så man kan inte enkelt använda HTCs Bookmarkswidget till den). Dessutom tycker jag det är svårt att använda dess egna bookmarks. Jag har inte hittat nåt annat vettigt sätt att nå dem än att stänga alla flikar, har jag missat nåt?

Finns det några andra bra alternativ? (Inte Opera 5...)

2. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag trivs väldigt bra med XScope GL

3. jont3

jont3 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet du om man kan slå av pop-up spärren?

4. Nerre

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Har lagt in XScope men inte heller den verkar använda android standard-bokmärken utan har en egen xml-fil med favoriter? Eller skiljer den på favoriter och bookmarks? (Jag har bara testat den fem minuter.)

5. Nerre

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Har testat XScope lite grann nu och den har ju som sagt var bara de egna bokmärkena (som den dessutom hanterar lite dumt tycker jag). Tycker att användargränssnittet i vissa delar är lite ointuitivt eller rentav dumt (t.ex. att man stänger flikar genom att trycka på fliken bara, har råkat stängt av misstag flera gånger).

Verkar inte heller gå att "justera" aktuell adress (jag råkade t.ex. glömma den avslutande / på en adress som kräver den, men jag hittade inte hur jag skulle kunna redigera utan fick skriva om adressen helt).

Lite bättre än Dolphin i alla fall, så Dolphin åker ut:-)

6. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Är inte helt inne på vad ni menar med bookmarks. Har en särskild genväg på mitt skrivbord med mina bokmärken och när jag trycker på dem så öppnas dem i XScope. Eller vad menar ni?

7. Nerre

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    När jag är inne i xscope vill jag snabbt och enkelt kunna ta mig till nån av de sidor jag bokmärken för. Jag vill inte behöva stänga xscope för det... Visst, jag kan använda xscopes favoriter, MEN då finns de inte tillgängliga att lägga upp som ikoner eller i HTCs bokmärkeswidget (som man kan göra om man använder den medföljande Browser).

Men nu när jag satt och höll på hemma här dök en fråga upp: Använder ALLA webbläsare nån proxy?? För nu när jag sitter på mitt WLAN här hemma så kommer jag inte åt min lokala webserver (från min dator, som även den sitter på samma WLAN, funkar det som det ska).

Eller använder inte telefonen den DNS-server som den får av DHCP-servern? För när jag skriver in adressen till min lokala webserver (har provat både med och utan http och t.o.m. IP-adressen) så hamnar jag på googles söksida...