WestCoast TravelHack 2011

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av danster, 2 sept 2011.

1. danster

danster Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hoppas det här kan vara intressant för Swedroids medlemmar!

Den 8-9 oktober kör vi TravelHack på Lindholmen i Göteborg. TravelHack är en 24-timmarstävling i att skapa digitala appar/tjänster som gör det lite lättare att i vardagen resa mer hållbart (ex. ställa bilen och istället ta cykeln eller bussen någon dag i veckan). Som bas i tävlingen kommer det finnas ett antal öppna datakällor (från t.ex. Trafikverket, Samtrafiken, Västtrafik och Göteborgs Stad) och beskrivningar av utmaningar som många resenärer står inför när de ska välja hur de reser. Den totala prissumman är ca 100 000 (uppdelat på tre klasser) och domare är bl.a. Västtrafiks VD Lars Backström, Joakim Jardenberg och Peter Krantz, e-delegationen. Det går att delta under företagsflagg eller som privatpersoner.

Mer info finns på TravelHack.se , vår facebook-sida Facebook.com/TravelHack , kommentera här eller mejla mig på [email protected]

Vi syns den 8 oktober!

Widestorm gillar detta.
  2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Klart grymt intressant. Ska se om man hittar en lucka i kalendern.

danster gillar detta.
  3. f0az

f0az Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var med och deltog med vårat företag, MobisleApps. Var en grym tillställning! Är riktigt nöjd med va vi lyckades åstadkomma, på 24h fick vi fram en fullt fungerande applikation. Ni kan läsa om den här: go' tid | Trafiklab

Om ni vill får ni gärna lajka den på FB,
    go' tid | Facebook